اعلام همبستگی الازهر با عراق در مبارزه با تروریسم
کد خبر: 3987661
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

اعلام همبستگی الازهر با عراق در مبارزه با تروریسم

مرکز اسلامی الازهر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر به یک مجلس عزا در استان صلاح‌الدین عراق همبستگی خود را با ملت و دولت عراق برای مقابله با تروریسم اعلام داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، الازهر حمله تروریستی شامگاه جمعه عناصر داعش به یک مجلس عزا در استان صلاح‌الدین در شمال عراق را که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت، به شدت محکوم کرد.

الازهر در بیانیه‌ای تأکید کرد: این حادثه که در آن خون مردم بیگناه ریخته شد، یک حمله تروریستی خائنانه بود که با اصول بشردوستانه و اسلامی مغایرت دارد و پلیدی گروه‌های سرکش و تروریستی را نشان می‌دهد که به شکل دروغین و تهمت‌آمیز خود را به اسلام پیوند داده‌اند.

الازهر در ادامه بر همبستگی کامل خود با رهبران، دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم سیاه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که شیخ احمد الطیب، رئیس الازهر ضمن ابراز تسلیت و همدردی صمیمانه خود با خانواده‌های قربانیان از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای قربانیان این حادثه، صبر و آرامش برای خانواده‌های آنها و برای مجروحان این حادثه نیز شفای عاجل از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

عناصر تروریستی داعش شامگاه جمعه با حمله به یک گشتی مامور حفاظت از مجلس عزا در روستایی از شهر یثرب در جنوب استان صلاح الدین سه نیروی امنیتی را کشتند.

به دنبال آن نیروهای امنیتی عراق به سمت عناصر داعش تیراندازی کردند و داعشی‌ها هم شهروندان بی گناه در مجلس عزا را به رگبار بستند که در نتیجه آن هم چهار شهروند عراقی کشته و 17 نفر دیگر مجروح شدند.

در همین راستا الحشد الشعبی هم طی ساعات اخیر ضمن ارسال تجهیزات و نفرات بیش‌تر به سامراء در استان صلاح الدین برای مقابله با عناصر داعش برنامه اطلاعاتی و امنیتی ویژه‌ای را برای تقویت مبارزه با بقایای داعش در این استان تدارک دیده است.

انتهای پیام
captcha