پاكسازی غرب كشور از نيروهای بعث
کد خبر: 3987657
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
سالروز عملیات «نصر 6»

پاكسازی غرب كشور از نيروهای بعث

عملیات «نصر6» در محور «میمک» بود که توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بيرون راندن نیروهای دشمن بعثی با موفقيت به انجام رسید.

سالروز عملیات «نصر 6»به گزارش ایکنا؛ عمليات «نصر 6» در تاريخ دهم مرداد 1366 با رمز «يا اباعبداللَّه الحسين(ع)» به منظور پاسخگويی به شرارت‏‌های آمريكا در خليج فارس و همسويی با آمادگی مدافعان خليج فارس و با هدف انهدام نيروهای دشمن و بيرون راندن بقايای آنها از منطقه عملياتی ميمک، توسط رزمندگان نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران اجرا شد.

یکی از سلسله عملیات‌های نصر که بیشتر در محور‌های جبهه شمالی و میانی انجام می‌شد، عملیات «نصر6» در محور «میمک» بود. نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به حضور و تسلط قابل توجه خود در جبهه میانی جنگ، کار طرح و اجرای آن را با موفقيت به انجام رساند.

نيروی زمينی در مرحله پايانی پاكسازی غرب كشور از وجود نيروهای بعثی با عبور از ميدان‌‏های مين، تله‏‌‎های انفجاری و... ارتفاعات بسيار حساس ميمک را مورد تهاجم خود قرار داده و آن ارتفاعات را به تصرف خود درآوردند.

در اين عمليات، 2 فروند هواپيما، 17 دستگاه تانک و نفربر، شش فروند هلي‏كوپتر و صدها دستگاه خودرو دشمن منهدم و 2500 نفر كشته و 120 نفر از قوای بعث به اسارت گرفته شدند. در یورش نیروهای ارتش به مواضع دشمن در بلندی‌های میمک، تیپ‌های 36 پیاده و تیپ کماندویی سپاه چهارم ارتش عراق متلاشی شد.

رزمندگان اسلام پس از دفع پاتک‌های دشمن كه چند روز به طول ‏انجامید، با مقاومت تمام، حفظ و تثبيت شده و اين عمليات با دستاورد مطلوب خود، پاسخ مناسبی به دشمن دادند.

در سالروز این عملیات یاد و خاطره تمامی دلاورمردان نبردهای میمک از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مردمی و عشایر غیور منطقه را گرامی می داریم.

انتهای پیام
captcha