طلاب باید بیش از مردم مواظب رفتار خود باشند
کد خبر: 3987252
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
امام جمعه ارومیه:

طلاب باید بیش از مردم مواظب رفتار خود باشند

امام جمعه ارومیه گفت: طلاب باید بدانند که به عنوان نماد دین در جامعه مطرح می‌شوند و باید مراقب اعمال و رفتار خود در جامعه و در بین مردم باشند و خود را از وسوسه‎‌های شیطان حفظ کنند.

ارسالی امروز ا طلاب باید بیش از دیگر مردم مواظب اعمال و رفتار خود باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، هفتم مرداد ماه، در آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، اظهار کرد: مسئولیت تبلیغ دین و نقش روحانیت در جامعه اسلامی نقش بسیار مهم و با ارزشی است و بر اساس روایات می‌تواند اصلی‌ترین عامل برای عاقبت‌بخیری انسان باشد.

وی افزود: طلابی که امروز ملبس به لباس روحانیت می‌شوند باید قدر موقعیت خود را بدانند و در مسیر تبلیغ آموزه‌های دینی تلاش کنند. به طلاب و خانواده‌های آن‌ها تبریک عرض می‌کنم و طلاب محترم باید قدردان حمایت‌ها و تلاش‌های خانواده‌های خود باشند. خانواده‌ها نیز یقین بدانند طلاب هر تلاشی که در راه دین انجام دهند پدر و مادر آن‌ها نیز در این اعمال و ثواب آن‌ها سهیم و شریک هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، بیان کرد: طلاب باید بدانند که به عنوان نماد دین در جامعه مطرح می‌شوند و باید مراقب اعمال و رفتار خود در جامعه و در بین مردم باشند. اگر طلاب بتوانید خوب عمل کنند و آموزه‌های دینی را در جامعه ترویج دهند مورد رضای خدای متعال خواهند بود و اگر چنین نباشد مورد غضب الهی قرار خواهند گرفت.

امام جمعه ارومیه در پایان تاکید کرد: شکرگزار نعمت الهی باشید که در مسیر تبلیغ دین قرار گرفتید و باید قدردان این لطف الهی بود.

انتهای پیام
captcha