نغمه‌سرایی شاعران جهان اسلام در جشنواره بین‎المللی شعر غدیر
کد خبر: 3987166
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۹

نغمه‌سرایی شاعران جهان اسلام در جشنواره بین‎المللی شعر غدیر

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی غدیر همراه با نغمه‌سرایی شاعران آیینی جهان اسلام در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی غدیر همراه با نغمه‌سرایی شاعران آیینی جهان اسلام شامگاه چهارشنبه، 6 مردادماه در مسجد تاریخی وکیل شیراز برگزار شد.

این برنامه که همراه با برگزاری نشست ویژه شاعران استان فارس با شاعران میهمان ملی و بین‌المللی بود، با شعرخوانی و سخن‎‌سرایی شاعران و خطبا همراه بود.

در این مراسم شاعران برجسته کشورمان نظیر ناصر فیض، حمیدرضا شکارسری و محمود حبیبی کسبی و همچنین شاعران جهان اسلام نظیر احمد شهریار از کشور پاکستان و رسول اف از جمهوری آذربایجان و همچنین جمعی از شاعران برجسته استان فارس حضور داشتند.

وحید نمازی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در حاشیه این مراسم از تلاش برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی شعر غدیر در شیراز خبر داد و گفت: هشتمین دوره این جشنواره فعالیت خود را از اردیبهشت ماه امسال آغاز کرده و نهادهای مختلفی نظیر بنیاد غدیر و بسیج هنرمندان و رسانه‌ها با این جشنواره همکاری مستمری داشتند.

وی ادامه داد: استان فارس به واسطه پیشینه ادبی که دارد یکی از استان‌های سرآمد در حوزه ادبیات بوده از این رو این استان می‌تواند بهترین استان برای برگزاری جشنواره‌های شعر ادبی و مذهبی باشد.

نمازی تاکید کرد: پتانسیل موجود در استان فارس می‌تواند عاملی برای برگزاری جشنواره‌های شعر عاشورایی باشد از این رو می‌طلبد که دستگاه‌های مختلفی با همکاری حوزه هنری استان فارس زمینه برگزاری جشنواره‌های بین المللی شعر عاشورایی را فراهم کند.

علی کوهمال جهری، دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر غدیر نیز گفت: ۴۰۱ شاعر ملی و بین‌المللی در جشنواره شعر غدیر حضور داشتند و در حوزه‌های مختلفی نظیر شعر کلاسیک و شعر نو شعر کودک و نوجوان و تصنیف و ترانه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: بانوان هم در این جشنواره حضور پررنگی داشتند به طوری که ۱۶۸ شاعره زن در هشتمین جشنواره شعر غدیر آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان این دوره از جشنواره بود.

انتهای پیام
captcha