ردیف اعتباری برای کمک به مؤسسات قرآنی تعریف شود
کد خبر: 3986811
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

ردیف اعتباری برای کمک به مؤسسات قرآنی تعریف شود

مدیر مؤسسه قرآن و عترت آل‌طه افوس گفت: اگر دولت منتخب ردیف اعتباری برای کمک به مؤسسات قرآنی تعریف کند، این حمایت بسیار مؤثر است و باعث دلگرمی فعالان قرآنی می‌شود.

ردیف اعتباری برای کمک به مؤسسات قرآنی تعریف شود

رضا حاجی‌بنده، مدیر مؤسسه قرآن و عترت آل‌طه افوس از توابع شهرستان بوئین و میاندشت در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: مشکل عمده‌ای که همه مؤسسات قرآنی با آن دست به گریبان هستند، فقدان اعتبار مالی است. من خودم بارها برای دریافت اعتبار به مراکز مختلف مراجعه کردم، ولی همه آنها اعلام می‌کردند که ردیف اعتباری برای مؤسسات قرآنی تعریف نشده است و نمی‌توانند در این زمینه کمک کنند. این معضل بزرگی محسوب می‌شود که در جامعه‌ای که مروج اسلام و قرآن و معارف اهل بیت(ع) است، اعتباری در این زمینه تعریف نشده باشد.

وی افزود: مؤسسه ما در شهری دوردست واقع شده است که با مرکز استان 200 کیلومتر فاصله دارد، بنابراین به اساتید مطرح و برجسته استان دسترسی نداریم و فقط از مربیانی که دوره‌ای آموزشی را طی کرده و گواهی‌نامه دریافت کرده‌اند، می‌توانیم استفاده کنیم. اگر به اساتید برجسته و کارکشته دسترسی داشتیم، در جذب قرآن‌آموز بسیار مؤثر بود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت آل‌طه افوس بیان کرد: چهار سال پیش با حضور مسئولان اداره‌کل ارشاد استان کار احداث ساختمان مؤسسه آغاز شد، ولی با وجود جمع‌آوری کمک‌های مردمی هنوز به اتمام نرسیده است. از طرف دیگر، اگر شرایطی برای ارتقای آموزشی مربیان شهرستان فراهم می‌شد و آنها آمادگی بیشتر و بهتری برای آموزش دادن به دست می‌آوردند، تأثیر زیادی در رونق فعالیت‌های قرآنی داشت. ضمن اینکه مؤسسه منبع درآمدی ندارد که بتواند مربیان خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد و این مربیان عموماً از دبیران آموزش و پرورش هستند که بدون چشمداشت در مؤسسه آموزش می‌دهند و ما نمی‌توانیم حقوقی به آنها پرداخت کنیم.

حاجی‌بنده تصریح کرد: مطالبه ما از دولت منتخب این است که حداقل ردیف اعتباری برای کمک به مؤسسات قرآنی در نظر گرفته شود و از این مؤسسات حمایت به عمل بیاید. این حمایت بسیار مؤثر است و باعث دلگرمی فعالان قرآنی می‌شود. بسیاری از مدیران مؤسسات قرآنی بدون هیچ چشمداشتی مشغول فعالیت‌اند و فقط نیازمند کمک هستند تا بتوانند قدمی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بردارند.

وی بیان کرد: در شهر افوس، از قدیم جلسات قرآن خانگی رونق و رواج داشته است و ما تلاش کردیم که با این محافل ارتباط برقرار کنیم، یعنی برای آنها مربی و استاد فرستادیم، رحل قرآن برایشان تأمین کردیم و در جلسات‌شان حاضر شدیم و گزارش این جلسات را تهیه کردیم که همه این اقدامات باعث خوشحالی و دلگرمی آنها شد و مطمئناً مؤثر خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha