سخت‌ترین تکلیف الهی / از آمران به معروف مطابق قوانین حمایت می‌کنیم
کد خبر: 3986520
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

سخت‌ترین تکلیف الهی / از آمران به معروف مطابق قوانین حمایت می‌کنیم

امام جمعه خرامه با بیان اینکه هرکسی که ذره‌ای غیرت دینی داشته باشد، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت نخواهد بود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در بین تکالیف الهی سخت‌ترین تکلیفی است که انسان انجام می‌دهد و به همین دلیل مورد استقبال همگان قرار نگرفته است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام امین کشاورزی، امام جمعه خرامه امروز، 4 مردادماه در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: امر به معروف و نهی از منکر مقوله‌ای است که هر انسانی اگر ذره‌ای دغدغه و غیرت دینی داشته باشد نسبت به آن بی تفاوت نخواهد بود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در بین تکالیف الهی سخت‌ترین تکلیفی است که انسان انجام می‌دهد و به همین دلیل مورد استقبال همگان قرار نگرفته است چرا که ممکن است به دلیل فرهنگ غلط و حاکم بر جامعه کسی که آمر و ناهی باشد، مورد نقد برخی افراد قرار گیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرامه افزود: بحمد الهی شهرستان خرامه از لحاظ شیوع برخی منکرات در سطح شهرستان مانند پدیده بی حجابی در اقلیت قرار دارد و اکثر مردم مشوق همدیگر جهت تعظیم شعائر الهی هستند.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در سطح این شهرستان ادامه داد: مشکل کم آبی در سطح شهرستان باعث شده است که مردم به ویژه کشاورزان در تنگنا قرار بگیرند که بحمد الهی با کمک خود مردم و نیروهای جهادی بسیج، سپاه و ادارات تا حدودی مسائل برطرف شده که امیدواریم کم آبی در سطح شهرستان به طور جد پیگیری شود چرا که اکثر مشاغل افراد در این شهرستان کشاورزی است.

کشاورزی در پایان اظهار کرد: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر تمام تلاش خود و مجموعه به کارگیری می‌شود چرا که اگر از ارزش‌ها مراقبت نکنیم، یقینا ارزش‌ها هم دچار آسیب خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرم عباسی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در این دیدار گفت: طبق فرمایشات امام باقر(ع) به وسیله امر به معروف و نهی از منکر تمامی امور سامان می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، راه‌اندازی گروه‌های جهادی در سطح شهرستان، انتخاب اعضای معاونت‌های ستاد شهرستان و استفاده از ظرفیت آنان گام‌های موثری بیش از گذشته جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در راستای احیای فریضتین برداشته شود.

عباسی تأکید کرد: اگر آمر و ناهی در سطح شهرستان به مشکل برخورد کرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبق قوانین از آمر و ناهی حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha