مهم‌ترین عامل استمرار دین ولایت است
کد خبر: 3986277
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

مهم‌ترین عامل استمرار دین ولایت است

مشاور مذهبی و قرآنی ارشاد فارس يكي از ابعاد مهم غدير را بحث امامت و ولايت برشمرد و گفت: مهم‌ترين عامل استمرار و تثبيت دين و پايه‌هاي اعتقادي دين ولايت، امامت و سپس نبوت است كه اين مهم را پيامبر اسلام به جامعه تبيين كرد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت و امامت مراسم جشن و سخنرانی مذهبی در چند مسجد شیراز اعم از 14 معصوم، موسی‌بن جعفر(ع)، ولی‌عصر(عج) شاقلی بیگی، ایرانی و غیره با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدوحید احمدی، مشاور و مروج قرآن و عترت ارشاد فارس برگزار شده و می‌شود.

وی امروز، 3 مردادماه در سخنرانی خود از اهمیت پرداختن به برکات و توجه ویژه اسلام به مقوله ولایت و امامت سخن گفت و با تأکید بر اینکه از باطن ائمه معصومین و امامان و مولای متقیان حضرت علی(ع) در گرفتاری‌ها و مشکلات می‌توان کمک خواست و اگر با صداقت کامل به ساحت مقدس ایشان توسل کنیم، حاجات ما را برآورده خواهد کرد، افزود: عيد غدير خم تجلي‌ گاه امامت و ولايت است و همه معصومين نسبت به غدير اهتمام داشته و تشريح آن از ابعاد گوناگون اهميت ويژه‌اي دارد.

احمدی بیان کرد: دين‌مداران و دين‌شناسان با بهره‌گيري از پيام غدير تمامي آحاد مختلف را نسبت به مهم اين بشناسانند تا بتوانند اين پيام مهم را به ديگران منتقل كنند.

این مشاور مذهبی، يكي از ابعاد مهم غدير را بحث امامت و ولايت برشمرد و گفت: اين موضوع در اسلام و اسلام‌شناسی از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و بر اين اساس مهم‌ترين عامل استمرار و تثبيت دين و پايه‌هاي اعتقادي دين ولايت، امامت و سپس نبوت است كه اين مهم را پيامبر اسلام به جامعه تبيين كرد.

احمدی در پایان گفت: واقعه غدير بايد سرمشق و الگوي همگان باشد، چرا كه غدير وحدت‌آفرين است و بايد بيش از گذشته نسبت به تببين و تشريح اين جريان به‌صورت علمي، منطقي و عقلاني پرداخت.

انتهای پیام
captcha