نقش بی‌بدیل نماز جمعه در بصیرت‌افزایی و ایجاد نشاط
کد خبر: 3985836
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

نقش بی‌بدیل نماز جمعه در بصیرت‌افزایی و ایجاد نشاط

خطیب جمعه کامفیروز نماز جمعه با اشاره به نقش حیاتی نماز جمعه در عرصه جنگ نرم، گفت: نماز جمعه به عنوان یک عنصر آگاه‌ساز، بیدارکننده و بصیرت‌آور همواره جزو بهترین راهبردهای ما در این جنگ پیچیده بوده است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی‌زاده، امام‌جمعه کامفیروز، اول مردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن عید بزرگ غدیر خم، ولادت امام هادی(ع) و همچنین فرارسیدن هفته نماز جمعه با اشاره به نقش حیاتی نماز جمعه در عرصه جنگ نرم، گفت: در جنگ سخت، دشمن با تفنگ، تانک و جنگنده به مصاف ما می‌آید اما در جنگ نرم دیگر خبری از سلاح‌های گرم نیست. ابزار آن‌ها فضای مجازی، اینترنت، خبرگزاری‌ها، ماهواره، کتاب، فیلم و سینماست.

وی با بیان اینکه دشمنان با عملیات‌های پیچیده سیاسی و فرهنگی و با ابزاری که ذکر شد به جنگ با جامعه ما می‌آیند و پنج هدف افسرده‌سازی، یأس‌آوری، ارعاب و وحشت‌انگیزی، اضطراب‌آوری و تحقیررا دنبال می‌کنند، گفت: پنج مرحله که ذره ذره حیات جامعه را سلب کرده و باعث مرگ تدریجی ما خواهد شد. هدف نهایی آن‌ها ایجاد تغییرات مطلوب و دلخواه در کشورهای اسلامی است.

تقی‌زاده بیان کرد: حال در این بین نماز جمعه به‌عنوان یک عنصر آگاه‌ساز، بیدارکننده و بصیرت‌آور همواره جزو بهترین راهبردهای ما در این جنگ پیچیده بوده است.

خطیب جمعه کامفیروز تأکید کرد: نماز جمعه همواره با تولید نشاط، امیدآفرینی و ایجاد انگیزه، نقش اساسی و محوری در رویارویی با دشمن را ایفا کرده و باعث خنثی‌سازی نقشه‌های آنان شده است.

وی در ادامه امنیت را به عنوان اصلی‌ترین نیاز جامعه برشمرد و گفت: مستفاد آیاتی از قرآن کریم این است که امنیت رکن اساسی بقای یک جامعه است. همان‌طور که در داستان حضرت ابراهیم(ع) می‌بینیم، پس از ورود به شهر مقدس مکه و بنای خانه خدا، اولین تقاضای ایشان از پروردگار، اعطای امنیت به آن شهر بود، چراکه سایر امور بشر تنها و تنها در پناه امنیت است که می‌تواند به سرانجام برسد.

تقی‌زاده با بیان اینکه ایجاد امنیت در جامعه و بقای آن از دید قرآن کریم منوط به دو عامل یاد خدا و اقامه قسط است، گفت: این دو طبق آیه ۵۵ سوره مبارکه نور «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا» و در سایه حکومت مرتضوی  نشئت گرفته از عید غدیر محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha