اعلام برنامه‌های دهه ولایت و امامت در فارس / تکریم 110 نفر از سادات
کد خبر: 3985742
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

اعلام برنامه‌های دهه ولایت و امامت در فارس / تکریم 110 نفر از سادات

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس ضمن تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و امامت به تشریح برنامه‌های استان طی این دهه پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های این ایام تکریم 110 نفر از سادات و جشنواره بین‌المللی شعر غدیر است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس امروز، 31 تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و امامت به تشریح برنامه‌های استان طی این دهه پرداخت و گفت: این برنامه‌ها ذیل شورای قرآن و عترت استان و با همکاری دستگاه‌‎های مختلف فرهنگی اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه به طور کلی 810 برنامه در 22 محور برای دهه ولایت و امامت در سطح استان فارس تدارک دیده شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر غدیر است که دبیرخانه دائمی آن در شیراز برپا شده است.

احمدی از استقرار 10 پایگاه یکشنبه‌های علوی به منظور تبیین نهج‌البلاغه در شیراز خبر داد و گفت: در این پایگاه‌ها مباحث غدیرشناسی به صورت حضوری و مجازی تبیین می‌شوند.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس، برپایی نمایشگاه غدیرشناسی، جشنواره شعر، خطبه غدیر و حفظ آن و اطعام حداکثری که 300 هزار پرس، 14 مورد ازدواج آسان، توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری جشن‌های غدیر در محلات محروم از دیگر برنامه‌های این ایام است برشمرد.

وی همچنین گفت: در روز عید غدیر پیاده‌روی به سمت حرم  مطهر شاهچراغ نیز برنامه‌ریزی شده که در قالب 3 گروه و 3 محور انجام می‌شود و برنامه‌های حرم از روز عرفه آغاز و تا دو روز بعد از دهه غدیر که سخنرانان برجسته‌ای در این ایام دعوت شدند.

احمدی با بیان اینکه قرائت خطبه غدیر از بزرگترین برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) است که در این ایام اجرا می‌شود، گفت: همچنین برگزاری مسابقه گلواژه ولایت به همراه قرائت یک دقیقه‌ای آیات قرآن با موضوع ولایت و امامت از کتاب سال ولایت و امامت و موضوع غدیر، مسابقه کتاب امیر کلام با توجه به کلمات قصار حضرت علی (ع)، جشن خانگی غدیر با ارسال فیلم و عکس از مراسم خانوادگی عید غدیر و سفره‌های اطعام در خانواده‌ها هم از دیگر برنامه‌های دهه ولایت و امامت در سطح استان فارس هستند.

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی غدیر به مدت ۱۰ روز، برگزاری مراسم جشن از عید قربان تا غدیر در شیراز و شهرستان‌ها با ۳۰۰ برنامه متنوع، برگزاری ۶۰ مسابقه با موضوع‌های مختلف، فعالیت در فضای مجازی و انتصاب مسئولان فضای مجازی در سطح استان با تولید محتوای علمی ادبی فرهنگی و نشر حداکثری و همچنین هشتمین جشنواره شعر غدیر در قالب بین‌المللی، ترویج و آشنایی با خطبه غدیر، شادپیمایی و راهپیمایی مردمی توسط هیات مساجد و روحانیون شیراز و برنامه‌های حرم حضرت مطهر شاهچراغ(ع) و حضور سخنرانان و مقامات کشوری و استانی از دیگر برنامه‌هایی بود که وی از آن‌ها یاد کرد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس از برگزاری مراسم تکریم 110 نفر از سادات در این ایام خبر داد و گفت: ایجاد نمایشگاه غدیرشناسی در ۱۴ نقطه شهر شیراز، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان، برنامه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیما، تهیه جهیزیه و ۳۳۰۰ بسته معیشتی علوی در این ایام اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha