نخستین سوگواره تعزیه خوانی «رایَتِ سرخ» برگزار می‌شود
کد خبر: 3984844
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

نخستین سوگواره تعزیه خوانی «رایَتِ سرخ» برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه تعزیه واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان از برگزاری نخستین سوگواره تعزیه خوانی «رایَتِ سرخ» به میزبانی شهرستان بهبهان خبر داد.

نخستین سوگواره تعزیه خوانی «رایَتِ سرخ» در شهرستان بهبهان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، میثم خندانی، مسئول دبیرخانه تعزیه واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره تعزیه خوانی «رایَتِ سرخ» اظهار کرد: امسال میزبان گروه‌های تعزیه و شبیه‌خوانان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) در شهرستان بهبهان خواهیم بود.

مسئول دبیرخانه تعزیه واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان افزود: این رویداد فرصت مناسبی جهت معرفی ظرفیت‌های هنر آیینی استان خواهد بود که جوانان فعال این عرصه در کنار پیرغلامان و استادان شبیه خوانی کسب فیض کنند و به انتقال تجارب خود در این هنر اصیل ایرانی بپردازند.

وی اضافه کرد: بدون شک این رویداد،‌ آغازگر حرکتی مهم در راستای پویایی و ارتقای سطح کیفی و همچنین شناخت صحیح و هر چه بیشتر این هنر اصیل ایرانی_اسلامی در سطح استان خوزستان خواهد شد.

خندانی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره را از ۲۵ تیر تا ۹ مرداد دانست و اعلام کرد: زمان برگزاری سوگواره نیز 7 تا 18 شهریور ماه 1400 همزمان با دهه سوم محرم است که توسط حوزه هنری خوزستان و به میزبانی شهرستان بهبهان اجرا می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 09107905530 و 09163729655 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha