بزرگداشت شخصیت‌های علمی حوزه، نیاز امروز امت اسلام است
کد خبر: 3984233
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه؛

بزرگداشت شخصیت‌های علمی حوزه، نیاز امروز امت اسلام است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: معرفی، تکریم و بزرگداشت شخصیت‌های علمی و سلف حوزه‌های علمیه قم و نجف، نیاز امروز امت اسلام است تا مفاخر دینی خود را بهتر بشناسند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز در دیدار اعضای کنگره بین‌المللی امناءالرسل که در ستاد مرکزی المصطفی برگزار شد، ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه، برگزاری این کنگره را تجربه‌ای بسیار ارزشمند دانست و افزود: این کنگره از نظر تکریم شخصیت‌های بزرگ حوزه علمیه قم و نجف و گسترش ارتباط دو حوزه علمیه و نیز ایجاد بستری برای همکاری میان مراکز و نهاد‌های علمی و حوزوی ایران و عراق، گام‌های بسیار خوبی برداشته است.

وی برقراری ارتباط میان حوزه علمیه ایران و عراق را یکی از امتیازات کنگره امناءالرسل دانست و گفت: درباره حوزه علمیه قم و عراق، با وجود قابلیت‌های علمی بسیار گسترده در هر دو حوزه، باید اذعان کرد تعاملات و ارتباطات علمی در سطح بالایی قرار ندارد و یکی از راه‌های تقویت این ارتباطات، معرفی و بزرگداشت شخصیت‌های علمی دو حوزه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی آماده‌سازی و انتشار نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله خرسان را فرصت مناسبی برای پژوهشگران به منظور تدوین مقالات در موضوع این کنگره دانست و ادامه داد: جامعةالمصطفی آمادگی دارد به منظور گسترش همکاری‌های بین‌المللی المصطفی با کنگره، پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی کمیته برگزاری کنگره امناءالرسل را مورد توجه و اهتمام قرار دهد.

رئیس جامعةالمصطفی شخصیت‌های علمی حوزه‌های علمیه را متعلق به همه جهان اسلام دانست و گفت: از رهگذر معرفی و تکریم شخصیت‌های برجسته حوزوی، می‌توان بستر مناسبی برای توسعه تعامل و همکاری حوزه‌های علمیه فراهم کند.

انتهای پیام
captcha