مؤسسات قرآنی ظرفیتی برای پیشبرد اهداف انقلاب هستند
کد خبر: 3983653
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

مؤسسات قرآنی ظرفیتی برای پیشبرد اهداف انقلاب هستند

مدیر مؤسسه قرآن و عترت اندیشه مطهر زواره گفت: انتظار جامعه قرآنی از دولت منتخب، احساس نیاز به شبکه به هم پیوسته‌ای مثل مؤسسات قرآنی و استفاده از ظرفیت آنها برای پیشبرد اهداف انقلاب است.

مؤسسات قرآنی ظرفیتی برای پیشبرد اهداف انقلاب هستند

سید روح‌الله ابراهیمی‌پور، مدیر مؤسسه قرآن و عترت اندیشه مطهر زواره در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: محور قرار دادن شورای توسعه فرهنگ قرآنی، تجمیع مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، اهمیت دادن به معاونت قرآن وزارت ارشاد و تعریف این جایگاه در استان‌ها و پیگیری بیمه فعالان قرآنی، مهم‌ترین مطالبات و انتظارات جامعه قرآنی از دولت منتخب به‌شمار می‌رود.

وی افزود: بیمه فعالان قرآنی در چند سال گذشته تعطیل بوده و گاهی آن را تحت عنوان بیمه هنرمندان تعریف می‌کنند و گاهی نیز تحت این عنوان قبول نمی‌کنند که مایه تأسف بوده و در کل، معیشت معلمان قرآن نادیده گرفته شده است. ایجاد بستر لازم برای هماهنگی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های مؤسسات قرآنی و وزارت آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز موضوعی مهم محسوب می‌شود. همچنین قرآن‌آموزان اعم از قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیحی که در آزمون‌ها و مسابقات موفقیت‌هایی به دست می‌آورند، باید مورد تشویق قرار گیرند و این موضوعی است که بیش از گذشته باید به آن توجه شود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت اندیشه مطهر زواره تصریح کرد: حمایت مالی از مؤسسات قرآنی جزو اولویت‌هایی است که رعایت آن از دولت منتخب انتظار می‌رود. دولت دوازدهم و سیزدهم کلاً نسبت به مؤسسات قرآنی در خصوص اعطای تسهیلات و کمک‌های مالی و بلاعوض بی‌اعتنا بود. بیمه فعالان قرآنی نیز موضوعی مهم به‌شمار می‌رود که در دولت نهم و دهم، مدتی مورد توجه قرار گرفت و در دولت بعدی کلاً متوقف شد. با توجه به میزان و کیفیت فعالیت مؤسسات قرآنی، حمایت مالی از آنها نیاز است و اگر نباشد، فعالان این عرصه از ادامه مسیر ناامید و ناتوان می‌شوند.

ابراهیمی‌پور بیان کرد: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور منتخب شخصیتی فرهنگی و دینی است، طبیعتاً بخش عمده‌ای از رویکرد دولت ایشان باید فرهنگی باشد و اینکه احساس شود به مجموعه زنجیره‌وار و شبکه به هم پیوسته‌ای مثل مؤسسات قرآنی نیاز است و این مجموعه می‌تواند فعالیت‌های خوبی انجام دهد. بعضاً عدم حمایت از مؤسسات باعث شده که آنها نتوانند از ظرفیت خود استفاده کنند. اگر رویکرد دولت منتخب حمایت از مؤسسات قرآنی باشد، می‌تواند از ظرفیت آنها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کند.

انتهای پیام
captcha