دولت منتخب باید در انتخاب مدیران دقت کند
کد خبر: 3982872
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

دولت منتخب باید در انتخاب مدیران دقت کند

امام جمعه ارومیه، گفت: رئیس جمهور منتخب باید به بیانه گام دوم مقام معظم رهبری توجه کند و در کابینه و مدیران دولت افراد شایسته، شاخص، دینی و سالم را انتخاب کند که در خدمت مردم باشند.

ارسالی امروز| دولت منتخب باید در انتخاب مدیران دقت کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدمهدی قریشی، نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ۱۸ تیرماه، در آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: در سالروز شهادت امام جواد(ع) قرار داریم که تسلیت میگویم و این حضرت جوانتر و کم عمرترین امام بود. 

وی افزود: ایام ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است، خداوند می‌فرماید: افرادی که در سن ازدواج هستند جامعه اسلامی باید مقدمات ازدواج آن‌ها را فراهم کند.

قریشی بیان کرد: بر خانواده‌ها واجب است که شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم کرده و حکومت و دولت نظام اسلامی نیز شرایط ازدواج راحت را برای افرادی که در سن ازدواج هستند آسان کنند.

وی ادامه داد: در دین اسلام محور خانواده از محبت، خدمت و علاقه تشکیل شده و اسلام مرد و زن سالاری را نمی‌پذیرد زیرا خانواده محور آرامش بوده و نهاد خانواده در دین اسلام، انسان را می‌تواند به خدای متعال نزدیک کند.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: ماه ذی‌الحجه ماه عظیمی است که مؤمنین باید در این ماه به عبادت و ارتباط با خدا بیشتر اهمیت دهند و 10 روز اول این ماه بهترین روزها برای عبادت با خدا است. 

وی گفت: ۲۱ تیرماه روز حجاب و عفاف بوده و مسئله حجاب در دین ما اهمیت فراوانی دارد و خدا می‌فرماید: ای پیامبر به بانوان بگو روسری‌هایشان رابر روی سینه بیندازند و زینت خود را فقط برای همسر خود آشکار کنند و به زنان و دختران بگو حیا و عفت را حفظ کنند تا از گزند بیمار دلان در امان باشند.

قریشی اظهار کرد: زنانی که در جامعه بدحجاب و بی‌حجاب هستند بیشترین آسیب و زیان را می‌بینند و ممکن است دوام و بنیاد خانواده آن‌ها سست شود و فساد موجود در جامعه بیشتر بخاطر همین بی‌عفتی و بی‌حجابی است.

وی در ادامه با اشاره به پایان روند انتخاب رئیس جمهور با قدردانی از مردم، گفت: رئیس جمهور باید به بیانه گام دوم مقام معظم رهبری توجه کند و در کابینه و مدیران دولت افراد شایسته، شاخص، دینی و سالم انتخاب کند و در خدمت مردم باشند.  

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: امیرالمومنین(ع) به مالک فرمود: افرادی که برای مسئولیت انتخاب می‌کنی دقت و توجه کن و افرادی که اهل تجربه، حیا، تقوا، دین و ترییت یافته در خانواده صالح باشند را برگزین. 

انتهای پیام
captcha