توجه به عناصر ارزشمند ملی و مذهبی؛ لازمه انجام هویت‌سازی صحیح
کد خبر: 3982774
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

توجه به عناصر ارزشمند ملی و مذهبی؛ لازمه انجام هویت‌سازی صحیح

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معتقد است هویت‌یابی و هویت‌سازی زمانی به درستی انجام می‌پذیرد و منجر به تشکیل یک هویت یکپارچه می‌شود که در ساخت این هویت تمامی عناصر مهم و ارزشمند ملی و مذهبی دخیل باشند.

به گزارش ایکنا از فارس، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز، 17 تیرماه در آیین اختتامیه  همایش ملی کودکان ایران اسلامی  در شیراز با بیان اینکه این همایش به خوبی برگزارشد، گفت: دستاوردهای این همایش باید منجر به تشکیل هسته فکری قدرتمند در راستای تحکیم و توسعه هویت دانش‌آموزان شود.

وی بیان کرد: اطمینان داریم با توجه به سطح مقالات ارایه شده و سخنرانی‌هایی که در این همایش انجام شد ره توشه خوبی برای ادامه این گونه موضوعات در آینده خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی  وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هویت محصول یادگیری است و این یادگیری می‌تواند به صورت هدفمند و ضمنی صورت گیرد و ما با شناخت از مؤلفه و شاخصه‌های اصلی هویت می‌توانیم در آموزش آن به کودکان هدفمند و منسجم عمل کنیم.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش نیز علاقه و تأکید زیادی بر این همایش داشتند، افزود: این همایش و دیگر همایش‌های آموزش و پرورش باید نقطه شروع باشد و منجر به تشکیل یک هسته فکری قدرتمند در آموزش و پرورش شود.

حکیم‌زاده افزود: هویت‌یابی و هویت‌سازی زمانی به درستی انجام می‌پذیرد و منجر به تشکیل یک هویت یکپارچه می‌شود که در ساخت این هویت تمامی عناصر مهم و ارزشمند ملی و مذهبی دخیل باشند.

معاون آموزش ابتدایی  وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به دنبال این هستیم که بدانیم از چه راه‌هایی می‌توان در عین حفظ موجودیت و هویت اصلی خویش بتوانیم از سایر مقوله‌های بین‌المللی و جهانی برای توسعه هویت خویش بهره بگیریم.

وی بیان کرد: نیاز کودکان به توجه و مراقبت یک اصل بنیادین و اولیه است و در تمام رفتارهای آموزشی و تاثیر گذار خود باید این اصل را درنظر بگیریم.

معاون آموزش ابتدایی  وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اصل دوم در رابطه با آموزش کودکان این است که از طریق فعالیت‌های برانگیزاننده و جذاب مانند بازی، دست‌ورزی، فعالیت‌های داستانی و نمایشی و هنر اقدام به تربیت آموزش کودکان کنیم.

حکیم‌زاده گفت: در رابطه با آموزش‌های پیش از دبستان باید تمرکز و توجه روی تربیت مربی صورت پذیرد تا این مربیان به عنوان نمایندگان و مجریان برنامه درسی به نحو مطلوب انجام وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه این همایش حاصل کار و زحمات 2 ساله است که از همه برگزار کنندگان این کار علمی بزرگ تقدیر می‌کنیم، گفت: نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های دیگری که در حاشیه این همایش صورت گرفت نیز حاصل خلاقیت و زحمات همکاران ارزشمند استان فارس بود که به برگزاری هرچه باکیفیت تر این همایش کمک شایانی کرد.

انتهای پیام
captcha