رویکرد دولت منتخب جذب حداکثری به فعالیت‌های قرآنی باشد
کد خبر: 3982160
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
یک فعال قرآنی خواستار شد:

رویکرد دولت منتخب جذب حداکثری به فعالیت‌های قرآنی باشد

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهر ولایت برخوار گفت: رویکرد دولت منتخب به فعالیت‌های قرآنی باید پویایی محورانه و تلاش برای جذب حداکثری به سمت این فعالیت‌ها باشد.

رویکرد دولت منتخب جذب حداکثری به فعالیت‌های قرآنی باشد

حسین جعفری دولت‌آبادی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهر ولایت برخوار در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: در طول این چند سال، مصوبات خوبی برای فعالان قرآنی در نظر گرفته شده و انتظار ما این است که دولت منتخب همین مصوبات را اجرا کند. همین که این مصوبات اجرا شود، باری از دوش جامعه قرآنی برداشته می‌شود. از جمله این مصوبات، بیمه فعالان قرآنی است. مشکلی که در خصوص پرداخت حق‌الزحمه کارکنان و مربیان مؤسسات قرآنی وجود دارد، اینکه به این مؤسسات در چارچوب قوانین اداره کار نگاه می‌کنند و انتظار دارند مؤسسات قرآنی مطابق این قوانین حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند، در حالی که این مؤسسات متکی به مردم هستند و عایدی چندانی ندارند. حتی قانون اداره کار در مورد مؤسسه‌ای که در تهران قرار دارد و فرصت کسب درآمد بیشتری برایش فراهم است، با مؤسسه‌ای که در نقطه‌ای دورافتاده فعالیت می‌کند، یکسان است.

وی افزود: در تقویم رسمی کشور، هر صنف و قشری یک روز یا یک هفته یا یک دهه را به خود اختصاص داده است و با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ قرآن و وجود مدارس تخصصی حفظ قرآن در کشور، مسئولان باید برای حافظان قرآن ارزش قائل شوند که یکی از راه‌های آن، اختصاص یک روز در تقویم رسمی کشور به نام این قشر و تکریم آنان است، تا انگیزه مضاعفی باشد برای کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند، یا نسبت به ادامه این راه دلسرد شده‌اند. نامه‌نگاری‌های مربوط به این موضوع انجام شده و امیدوارم صدای ما به گوش مسئولان ذی‌ربط برسد.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مهر ولایت برخوار تصریح کرد: بودجه‌های حمایتی باید بر اساس عملکرد مؤسسات قرآنی به آنها اختصاص پیدا کند و همه آنها را با یک چشم دیدن شاید بی‌انصافی باشد. باید سامانه‌ای طراحی و از طریق آن عملکرد مؤسسات رصد شود. بودجه کشور کم نیست و من نمی‌خواهم بگویم چرا به یک صنف بودجه تعلق می‌گیرد و به مؤسسات قرآنی تعلق نمی‌گیرد. وظیفه نظام جمهوری اسلامی است که به تمام اقشار و اصناف در کشور کمک کند، ولی اگر جمهوری اسلامی برپا شد تا بستری برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و به‌خصوص معارف قرآن و اهل بیت(ع) باشد، پس باید بودجه‌های خوبی به این حوزه اختصاص داده شود که فقط در یکی دو دوره از سوی برخی دولت‌ها این کار صورت گرفت.

جعفری دولت‌آبادی بیان کرد: رویکرد دولت منتخب به فعالیت‌های قرآنی باید پویایی محورانه باشد. یک وقت در دهه 70 هدف این بود که مؤسسات با نام و نشان و شناسنامه‌دار ایجاد شوند و اکنون در بسیاری از مناطق مثل استان اصفهان، مؤسسات بسیار فعالی ایجاد شده است، بنابراین دولت باید با اتخاذ راهکارهایی از این بستر مناسب برای جذب حداکثری به سمت فعالیت‌های قرآنی استفاده کند.

انتهای پیام
captcha