نحوه مواجهه آمریکا با سیاه‌پوستان نمونه بارز اقدامات ضدبشری است
کد خبر: 3981472
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

نحوه مواجهه آمریکا با سیاه‌پوستان نمونه بارز اقدامات ضدبشری است

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه کارنامه ننگین آمریکا مملو از اقدامات ضد حقوق بشری است، گفت: نمونه بارز این جنایات نحوه مواجهه آن‌ها با سیاه‌پوستان است.

نحوه مواجهه آمریکا با سیاه‌پوستان نمونه بارز اقدامات ضدبشری استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز، 11 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به مناسبت ششم تا دوازدهم تیرماه، هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره و اظهار کرد: تیرماه براى ایرانیان، ماه خاطرات تلخ و دردناک و ماه جنایات علیه ایرانیان است.

وی با بیان اینکه حوادثى از قبیل ترور و جنایت و کشتار توسط آمریکا و مزدورانش در تیرماه علیه ملت ایران روی داده است، تصریح کرد: از ترور رهبر عزیز انقلاب تا فاجعه دردناک هفتم تیر و شهادت شهید بهشتى و ۷۲ تن از خادمان ملت تا ترور ناجوانمردانه آیت‏‌الله صدوقى در تیرماه رخ داده است.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷، ناو آمریکایى وینسنس، هواپیماى مسافربرى ایران را با بیش از ۲۹۰ مسافر هدف قرار داد و آن‏را ساقط کرد، ادامه داد: این اقدام که در روز روشن و به‏ طور آشکار انجام شد، به شهادت همه مسافران بیگناه منجر شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکای تروریست مدتى بعد به فرمانده‏ ناو مزبور مدال افتخار داده و او را تشویق کرد، افزود: این کار، یکى از بارزترین و آشکارترین شکل تضییع حقوق بشر در جهان بود که با سکوت دنیاى غرب و بسیارى از کشورهاى دنیا روبه‌‏رو شد.

رحیمی با بیان اینکه جنایات آمریکا البته به این جنایت محدود نمی‌شود، بلکه صفحات تاریخ پر از اقدامات سیاه و ننگین ضد حقوق بشری این کشور است، ابراز کرد: روشن‏‌ترین نمونه آن وضعیت کنونى آمریکا و مقابله رژیم تروریست آمریکا علیه سیاهپوستان این کشور است.

وی به مناسبت ۲۳ ذیقعده روز زیارتی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: محبان این امام بزرگوار در این روز، زیارت امام را از دور و نزدیک فراموش نکنند و وجود ایشان در ایران سبب برکات بسیاری برای کشور شده است.

امام جمعه ابهر همچنین به مناسبت ۲۵ ذیقعده روز دحوالارض اشاره کرده و افزود: شب ۲۵ ذیقعده که شب سه‌شنبه است شب احیاء و عبادت است و روز دحو الارض نیز یکی از آن چهار روز است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است و در روایتی روزه اش مثل روزه هفتاد سال است و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است.

انتهای پیام
captcha