نیازسنجی دقیقی از فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در فارس انجام شود
کد خبر: 3980719
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

نیازسنجی دقیقی از فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در فارس انجام شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه 3 رویکرد متفاوت برای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه مطرح می‌شود، گفت: باید نیازسنجی دقیقی از فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در استان صورت پذیرد تا بتوانیم بهینه و متوازن و در چشم‌اندازی روشن و واضح حرکت کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 7 تیرماه در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان گفت: 3 رویکرد متفاوت برای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه مطرح می‌شود که باید از یکدیگر کاملاً تفکیک شوند تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق و ارزیابی درست حرکت کنیم.

وی افزود: اولین رویکرد ما باید نگاه به مدیریت مجموعه‌های آموزشی باشد که در این رابطه باید ملاک‌های مشخصی را تدوین کنیم تا بدانیم در این رویکرد در کجای کار قرار داریم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: دومین رویکرد ما بحث آموزش است که بهترین راه حل برای حل مشکلات و معضلات فرهنگی تربیت طلبه معلمان است که این مهم در فارس با جدیت در حال پیگیری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد سوم مسئله تربیتی است که حتی بر آموزش نیز مقدم است و ما باید بر روی بعد تربیتی دانش‌آموزان متمرکز شویم.

وی تأکید کرد: باید نیازسنجی دقیقی از فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در استان صورت پذیرد تا بتوانیم بهینه و متوازن و در چشم‌اندازی روشن و واضح حرکت کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ارزیابی کیفی از فعالیت‌ها را نباید فراموش کنیم و اگر در پایان ارزیابی‌ها متوجه شدیم برنامه موردنظر مطلوب نبوده در اصلاح برنامه تلاش کنیم، گفت: در شرایط کنونی تنها نگاه برنامه‌ای همراه با تولید گفتمان و نقدپذیری منجر به حصول موفقیت در سیستم کاری خواهد شد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: البته نگاه برنامه‌ای گاه ممکن است منجر به نتیجه نشود که در اینجا باید خشوع، خضوع، تضرع و نزدیکی به درگاه خداوند را به افراد جامعه و مسئولان یادآوری کنیم.

انتهای پیام
captcha