دستگاه‌های اجرایی به خبرنگاران کم‌لطفی می‌کنند
کد خبر: 3980310
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

دستگاه‌های اجرایی به خبرنگاران کم‌لطفی می‌کنند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نسبت به خبرنگاران کم‌لطفی می‌کنند، گفت: وزارت ارشاد باید بیشتر نسبت به خبرنگاران احساس مسئولیت کند تا امکانات و پوشش‌های بیمه‌ای برای این قشر زحمت‌کش فراهم شود.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت درگذشت دو خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس در آذربایجان غربی از رویکرد دستگاه‌ها نسبت به خبرنگاران انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به خبرنگاران کم‌لطفی می‌کنند.

وی افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی می‌خواهند از ظرفیت خبرنگاران استفاده کنند، انتظار بر این است که حداقل امکانات را برای آنان فراهم کنند یعنی اینکه با اتوبوس‌های کهنه و قدیمی و از طریق مسیرهای زمینی بخواهند خبرنگاران را اعزام کنند، خیلی توجیهی ندارد.

قادری با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید کم‌لطفی نسبت به خبرنگاران را کنار بگذارند و نسبت به مشکلات خبرنگاران به صورت جدی‌تر ورود کنند، گفت: اگر خبرنگاری می‌خواهد برای یک مأموریت اعزام شود، باید تحت پوشش کامل بیمه اعم از بیمه عمر، حوادث و غیره باشد تا اگر خدای نکرده اتفاقی افتاد، برای ادامه درمان خانواده‌اش دچار مشکلی نشوند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین به اهمیت بیمه بازنشستگی و حوادث برای خبرنگاران اشاره کرد و افزود: وزارت ارشاد باید بیشتر نسبت به خبرنگاران احساس مسئولیت کند تا کف امکانات و پوشش‌های بیمه‌ای برای این قشر زحمت‌کش فراهم شود.

وی خبرنگاران را قشری زحمت‌کش توصیف کرد که در حوادث و اتفاقاتی که برایشان پیش می‌آید مظلوم واقع می‌شوند و ادامه داد: موارد مختلفی داشتیم که این قشر آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته‌اند و نیاز است که این نقیصه رفع شود و دولت بحث بیمه خبرنگاران را مطرح کند و قطعاً مجلس هم از این قضیه حمایت خواهد کرد.

قادری در پاسخ به اینکه آیا مجلس ورودی به رفع مشکلات خبرنگاران به خصوص در بحث واکسن کرونا خواهد داشت، گفت: خبرنگاران از جمله گروه‌هایی هستند که در شرایط کرونایی ناچار هستند ارتباطات خود را حفظ کنند و در میان مردم و مدافعان سلامت بروند لذا باید در اولویت‌بندی‌هایی که برای واکسن کرونا بدون توجه به سن مدنظر قرار گیرند، همان‌طور که برای پزشکان اولویت قرار می‌دهند، نیاز است که خبرنگاران هم مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha