شهدای مدافع حرم زمینه ایجاد وحدت در جهان اسلام را فراهم کردند
کد خبر: 3979939
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

شهدای مدافع حرم زمینه ایجاد وحدت در جهان اسلام را فراهم کردند

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ارزش کار شهدای مدافع حرم که در سوریه جنگیدند، بسیار بالاست و آنان توانستند زمینه ایجاد وحدت در سطح جهان اسلام را فراهم کنند که اثرات آن را در آینده خواهیم دید.

شهدای مدافع حرم زمینه ایجاد وحدت در جهان اسلام را فراهم کردند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، امروز، چهارم تیرماه در مراسم ششمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «حامد جوانی» در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز، اظهار کرد: ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، رهبر معظم انقلاب حین سخنرانی در مسجد ابوذر تهران، مورد حمله تروریستی قرار گرفتند که به حول قوه الهی، تنها چاشنی بمب تعبیه شده، منفجر شد و خود بمب به‌صورت معجزه آسا منفجر نشد تا رهبر معظم انقلاب بعد از امام خمینی(ره)، رهبری نظام اسلامی را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: اکنون که ۳۲ سال از رحلت امام خمینی(ره) می‌گذرد، شاهد هستیم که کشورمان با همان صلابت، قاطعیت و شجاعت امام راحل، رهبری می‌شود و علاوه بر کشور ما، سایر مسلمانان جهان نیز هدایت می‌شوند.

آل‌هاشم با اشاره به انفجار ساختمان حزب جمهوری در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، توضیح داد: این حادثه‌ تروریستی منجر به شهادت آیت‌‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان شد که هر کدام از این اتفاقات می‌توانست در نظام هر کشوری خلل ایجاد کند.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه شهدای مدافع حرم شعار نهضت اسلامی را در عمل محقق کردند، گفت: شهدای مدافع حرم از سراسر کشورهای اسلامی برای جنگ با داعش آمده بودند، لذا آنان نسبت به سایر شهدای عزیز، مزایایی دارند، چراکه بیرون از مرزهای ایران اسلامی با دشمنان جنگیده و مظلومانه در غربت به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم در دامان فرهنگی پرورش یافته‌اند که همواره حفظ آرمان‌های اهل بیت (ع) در اولویت قرار داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: شهدا راه خود را انتخاب کرده‌اند و امروز وظیفه ما است تا راه آنان را ادامه داده و به وصیتشان عمل کنیم و همچنین ضرورت دارد فرزندان شهدا را نیز ارج نهیم.

وی یادآور شد: امروز باید با تأسی از شجاعت و ایثار دفاع مقدس و دفاع از حرم، در جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز پیروز شویم.

آل‌هاشم با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن آثار شهدا، گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید وصیت‌نامه، دست‌نوشته‌ها و سفارشات شهدا را بین جوانان منتشر کنند.

امام‌جمعه تبریز گفت: ارزش کار شهدای مدافع حرم که در سوریه جنگیدند، بسیار بالاست و آنان توانستند زمینه ایجاد وحدت در سطح جهان اسلام را فراهم کنند که اثرات آن را در آینده خواهیم دید.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای پایین آوردن میزان مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: با توجه به عملکرد برخی مسئولان در طول هشت سال گذشته، اختلال ایجاد شده در ساعات اولیه رأی‌گیری و بیماری کرونا، این میزان مشارکت قابل قبول است و امیدوارم آقای رئیسی همچون زمان قوه قضائیه مبارزه با فساد، تبعیض و تخلف را در قوه مجریه دنبال کند.

انتهای پیام
captcha