دولت منتخب حامی محرومان باشد
کد خبر: 3979925
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

دولت منتخب حامی محرومان باشد

خطیب جمعه کامفیروز با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی منتخب باید به این نکته توجه ویژه داشته باشد که حامی این انقلاب، محرومان، پابرهنگان و به قول امام خمینی(ره) کوخ‌نشین هستند، گفت: دولت منتخب اگر به‌دنبال سعادت دنیا و آخرت، دعای خیر مردم و آبادانی کشور است، باید محرومان و مشکلات آن‌ها را سرلوحه کار خویش قرار داده و لحظه‌ای از رسیدگی به آن‌ها غافل نشود.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده، خطیب جمعه کامفیروز، چهارم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با معنادار خواندن انتخاب مردم از بین نامزدهای ریاست جمهوری، گفت: همه‌ مؤلفه‌های شوم، اعم از وضعیت اقتصادی نامطلوب، تحریم انتخابات، تبلیغات رسانه‌های دشمن، خرابکاری‌های نفوذی‌های داخلی، هرج و مرج در بازار کشور، کوچک شدن بیش از حد سفره مردم و بسیاری از مسائل دیگر دست در دست هم داده بود که این انتخابات به شکست برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همراه باشد.

وی افزود: اما این مردم شریف، متدین، غیرتمند و با صلابت ایران اسلامی بودند که بار دیگر دستان خداوند از آستین آن‌ها خارج شد و با استقامتی مثال‌زدنی و شجاعتی درخور ستایش، ضمن حضوری پررنگ در انتخابات، شخصی را از بین نامزدها برگزیدند که ثابت کردند در بهمن ۵۷ قیامشان برای خدا و احیای دین بود نه مسائل اقتصادی، هرچند که مسئولان نباید غافل از معیشت مردم شوند.

تقی‌زاده تأکید کرد: دولت انقلابی و مردمی منتخب باید به این نکته توجه ویژه داشته باشد که حامی این انقلاب محرومان، پابرهنگان و به قول امام خمینی(ره) کوخ‌نشینان هستند.

خطیب جمعه کامفیروز ادامه داد: دولت منتخب نیک بداند که اگر به سیره برخی از مسئولان در دولت‌های سابق در هواداری از ثروتمندان و اغنیای جامعه اقتدا کرد به فرجام آن‌ها که چیزی جز خسران و افتادن از چشم مردم نبود دچار خواهد شد، اما اگر به‌دنبال سعادت دنیا و آخرت، دعای خیر مردم و آبادانی کشور است، باید محرومان و مشکلات آن‌ها را سرلوحه کار خویش قرار داده و لحظه‌ای از رسیدگی به آن‌ها غافل نشود، چراکه ۴۳ سال است این محرومان و کوخ‌نشینان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده و از آن حفاظت کرده‌اند.

وی در ادامه با توجه به هفته قوه قضائیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران همراهش و تقدیر و تشکر از قضات خدوم سراسر کشور، راجع به قوه قضائیه تراز انقلاب، گفت: حکومتی که بر تارک آن نام علی(ع) می‌درخشد و خود را علوی می‌داند، در وهله اول باید به عدالت آن امام همام اقتدا کرده و در بر پایی قسط و عدل در سراسر جامعه و بدون لحاظ فقر و غنای افراد و نفوذ و قدرتشان، به احقاق حقوق آن‌ها پرداخته و حق مظلومان را از ظالمان بستاند.

تقی‌زاده ادامه داد: این مهم صرفاً توسط قوه قضائیه‌ عدالت‌محور محقق خواهد شد که بحمدالله این مهم در کشور عزیزمان با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب روزبه‌روز مسیر رشد و بالندگی را با قدرت طی می‌کند. دستگاه عدلیه‌ای در خور شأن این انقلاب است و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است که بدون اعمال هرگونه هوا و هوس، عدالت‌محور و حق پیشه باشد.

امام‌جمعه کامفیروز بیان کرد: تقاضای ما از از رئیس جدید این قوه که در آینده نزدیک به این سمت منصوب خواهد شد چیزی جز بسط عدل و قاطعیت در برخورد با مجرمان و مفسدان نیست که در دو سال اخیر قوه قضائیه در این زمینه گام‌های قابل تقدیری را برداشته‌ است.

انتهای پیام
captcha