مطالبه‌گری برای فزونی قدرت مجاهدان فلسطین استمرار یابد
کد خبر: 3979861
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
حجت‌الاسلام نواب:

مطالبه‌گری برای فزونی قدرت مجاهدان فلسطین استمرار یابد

سرپرست حجاج ایرانی گفت: دولت‌های اسلامی باید به طرق مختلف به مجاهدان فلسطینی کمک کرده و ملت‌ها باید با تداوم مطالبه‌گری دولت‌های خود و حمایت‌های معنوی به فزونی قدرت مجاهدان فلسطین کمک کنند.

ارسال/ مطالبه‌گری دولت‌ها و ملت‌ها برای فزونی قدرت مجاهدان فلسطین استمرار یابدبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سوم تیرماه در همایش بین‌المللی «نبرد شمشیر قدس و دفاع از مسجد الاقصی و قدس شریف» با بیان اینکه بر این پیروزی خداوندی جبهه شکر و سپاس بر آستان خدای بزرگ می‌ساییم، اظهار کرد: خداوند فرزندان دلیر و مومن فلسطین را برای دفاع از سرزمینشان خوب راهبری کرد و مصداق این سخن پر مایه شدند که: إنّ المؤمنَ أشدُّ مِن زُبَرِ الحديدِ.

وی تصریح کرد: در دوازده روز جنگ نابرابر، مقاومت در مقابل سنگین‌ترین بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی با بکار بردن سلاح‌های غیرمجاز از پای ننشستند و ثابت کردند که مقاومت، توکل به خدا و اعداد نیازهای میدان از عِده و عُده وقتی با اخلاص همراه باشد معجره پیروزی می‌آفریند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: رهبر اندیشمند و فرزانه انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای در گرامیداشت این عطیه الهی به مردم شریف غزه و فلسطین فرمودند: در این دوازده روز رژیم جائر، جنایات بزرگی عمدتا در غزه مرتکب شد و عملا ثابت کرد که براثر ناتوانی در مقابله با قیام یکپارچه فلسطین، رفتارهایی آنچنان ننگین و دیوانه‌وار مرتکب می‌شود که افکار عمومی همه عالم را برضد خود بر می‌انگیزد و خود و دولت‌های غربی پشتیبان آمریکای جنایتکار را از گذشته باز هم منفورتر می‌کند. ادامه جنایت‌ها و درخواست آتش‌بس هر دو شکست او بود و او ناچار شد، شکست را بپذیرد.

وی تاکید کرد: این اتفاقات نشان داد زور و قدرت کشورهای خارجی مانند آمریکا که رژیم صهیونیستی را به ظاهر سرپا نگاه داشته به برکت اقتدار مقاومت، نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده و رو به ضعیف‌تر شدن است. امروز در سراسرعالم به برکت شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی، همه باور دارند که مقاومت در هر صحنه‌ای حتی در فلسطین جواب می‌دهد، اگر جنایتکاران صهیونیست از همه ظرفیت‌های خود برای غلبه بر ملت مظلوم استفاده کنند، بازهم شکست خواهند خورد.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: ضعف گنبد آهنین و ناکامی این سامانه در برابر موشک‌های مقاومت، خسارت سنگین به مناطق مختلف تحت اشتغال، ارتش آشفته و ناهماهنگ در برابر موج حملات نیروهای مجاهد فلسطینی و سیاست فلج این رژیم در مدیریت اوضاع ازجمله ابعاد شکست این جنایتکاران جنگی و تنها راهبرد رژیم صهیونیستی برای پوشاندن ابعاد این شکست بزرگ ایجاد بازدارندگی از طریق کشتار بیشتر بود. آخرین ثمره این پیروزی یعنی خلع قدرت وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی به لطف الهی حاصل شد و اکنون فلسطین بیش از هر زمان دیگر متحد و مقتدر است و با این پیروزی بزرگ، هزینه‌های بسیاری برای آینده پیش‌رو دارد.

وی به پیام مهم مقام معظم رهبری به مناسبت پیروزی مجاهدان فلسطینی اشاره کرد و یادآور شد: آماده‌سازی و حضور قدرتمندانه در صحنه تعطیل‌بردار نیست، تجربه شیخ جراح در ایستادگی در برابر زورگویی رژیم و شهرک‌نشین مزدور، باید دستورالعمل همیشگی مردم غیور فلسطین باشد. شک نکنید که آمادگی جوانان فلسطینی و قدرت نمایی مجموعه‌ای ارزشمند جهادی و اعداد قوت به صورت مستمر، فلسطین را روزبه‌روز قدرتمندتر و دشمنان غاصب را روزبه‌روز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد که این وعده الهی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: مقاومت فلسطین در این جنگ نابرابر به خوبی وظیفه خود را به سرانجام رساند؛ اما سؤال این است که وظیفه دنیای اسلام در حمایت از ملت مظلوم چیست؟ مسلم است که دولت‌ها و ملت‌ها در خصوص فلسطین شریف دارای مسئولیت و تکلیف دینی هستند.

وی افزود: این مهم از ابتدای انقلاب اسلامی مردم ایران، از سوی امام راحل عظیم‌الشان حضرت امام خمینی (قدس سره) مورد تاکید بوده و فلسفه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نیز با هدف یادآوری مسئولیت دولت‌ها و ملت‌ها بوده است.

وی گفت: دولت‌های اسلامی باید به طرق مختلف در ابعاد سیاسی نظامی و مالی به مجاهدان فلسطینی کمک کرده و ملت‌ها باید با تداوم مطالبه‌گری دولت‌های خود و حمایت‌های معنوی به فزونی قدرت مجاهدان فلسطین و تحقق آرمان قدس شریف کمک کند. چنانچه در کنگره عظیم حج به عنوان یک واحد و با برادری و اتحاد و به دور از هرگونه اختلاف با نادیده گرفتن تفاوت رنگ و نژاد بر گرد خانه خدا می‌گردند و فلسطین نیز باید با حفظ وحدت و یکپارچه در جهت رفع اشغالگری و حمایت از مردم فلسطین نقش‌آفرینی کنند.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: شایسته است جهان اسلام و آزادگان جهان در دفاع از مظلومان فلسطین به‌پاخاسته و علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در محاکم و دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کنند تا این حمایت بی چون و چرای استکبار و دنباله‌روی برخی دولت‌های بی‌اختیار منطقه از حمایت این سفاکان برداشته شود. که الیس الصبح بقریب.

انتهای پیام
captcha