مقاومت مسلحانه آخرین راه‌حل راهبردی فلسطینیان است
کد خبر: 3979860
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
نماینده حماس در ایران:

مقاومت مسلحانه آخرین راه‌حل راهبردی فلسطینیان است

خالد قدومی با بیان اینکه فلسطین بدون قدس معنا ندارد، از مقاومت مسلحانه به عنوان آخرین راه حل استراتژیک همه فلسطینیان برای مقابله با رژیم صهیونیستی نام برد.

به گزارش ایکنا؛ خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در همایش بین‌المللی «نبرد شمشیر قدس، فلسطین و محور مقاومت؛ دستاوردها و چشم انداز» که امروز پنجشنبه (سوم تیرماه) در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد به بیان دستاوردهای پیروزی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه پرداخت.

وی نخستین دستاورد این پیروزی را بازخورد آن در سطح بین‌المللی عنوان و ابراز کرد: آنها که خود را پشت دیوارها مخفی کرده بودند و فکر می‌کردند که نگهبانشان است، دانستند که هرگز نمی‌توانند مقاومت را نادیده گرفته و آن را پشت سر بگذارند.

خالد قدومی از نیروی مقاومت به عنوان عامل اساسی در پیروزی مردم فلسطین بر صهیونیست‌ها نام برد و گفت: فکر مقاومت، جنگ مقاومت و آنچه به مقاومت تعلق دارد، نشان داد که از نظر سیاسی، نظامی، مردمی و در سطح بین‌المللی نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی در ادامه افزود: سخن ملت فلسطین این است که هرگز نباید در برابر نظام صهیونیستی تسلیم شویم و حتی خود کشورهای غربی هم به این نتیجه رسیده‌اند که نباید مظلومیت مردم فلسطین را نادیده بگیرند و تمام حق را به جانب اسرائیل دهند.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به هشتک فلسطین آزاد که به بالاترین اقبال و پذیرش در سطح جهان در فضای مجازی دست یافته است، این اتفاق را آغازی بر شکست و به گوشه رانده شدن این نگاه اسرائیلی که همیشه خود را بر حق می‌دانست، خواند و گفت: مقاومت را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که در فضای مجازی از نیروی نظامی اسرائیل انتقاد می‌شود، گفت: اکنون خود آنها مانده‌اند که چگونه باید با مسئله مقاومت برخورد کنند و آیا می‌توانند از آن بگذرند.

خالد قدومی اظهار کرد:‌ مقاومت تنها محدود به غزه نیست، بلکه فلسطینی‌ها در همه جغرافیای فلسطین به عنوان یک خط قرمز محسوب می‌شوند و مقاومت در همه جا به عنوان یک نشانه حرمت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دیگر کسی از جغرافیای فلسطین اجازه نمی‌دهد که بر حقوق، جان و مال فلسطینیان تعرض شود، گفت: مقاومت خود صاحب کلام و تعیین کننده است، چیزی به سرانجام نمی‌رسد مگر اینکه مقاومت بر آن انگشت تأیید بگذارد و این یکی دیگر از نتایج و دستاورد این نبرد است.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به به تحقق آرمان‌های فلسطین، حذف آخرین حاکم سلطان‌گونه صهیونیستی ـ نتانیاهو ـ را نشان دهنده زوال آنها دانست و تصریح کرد: همان که علمای بزرگ جهان اسلام و به ویژه رهبر انقلاب اسلامی مژده داده بودند، نابودی این رژیم نزدیک است.

وی با اشاره به اعتراف غربی‌ها مبنی بر عدم امکان برپایی نظام دو دولت برای فلسطین و اسرائیل، گفت: این دستاوردهای میدانی، سیاسی و نظامی که دارا بودن حق برای فلسطینیان را به عنوان رمز عدالتخواهی نمایان ساخته، آغازی بر معرکه آزادی کامل فلسطین است.

خالد قدومی با بیان اینکه فلسطین بدون قدس معنا ندارد، از مقاومت مسلحانه به عنوان آخرین راه حل استراتژیک همه فلسطینیان نام برد و افزود: اشغالگری صهیونیست‌ها نابود شدنی است و این وعده خدا که مؤمنان را یاری خواهد کرد، محقق خواهد شد.

همایش بین‌المللی «نبرد شمشیر قدس؛ محور مقاومت و دفاع از مسجدالاقصی» صبح امروز، سوم تیرماه، با سخنرانی شخصیت‌هایی از ۱۰ کشور مختلف جهان در قم آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام
captcha