بستری 1090 بیمار کرونا در بیمارستان‌های فارس
کد خبر: 3979846
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

بستری 1090 بیمار کرونا در بیمارستان‌های فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۹۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، سید روح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 3 تیرماه در استودیو سلامت فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۵۶ هزار و ۴۷۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۳ هزار و ۴۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۰ هزار و ۹۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۰ هزار و ۷۰۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۳۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام جان‌باختن ۶ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۷۶۷ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۶۴ هزار و ۷۲۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، مدافعان سلامت در مقابله با این بیماری با از جان گذشتگی و ایثار به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: تنها راه رهایی از این بیماری و یاری رساندن به مدافعان سلامت، عمل به توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و ضدعفونی کردن و شست‌وشوی مرتب دست‌ها است.

انتهای پیام
captcha