واکنش حزب‌الله به اقدام آمریکا در مسدودکردن رسانه‌های مقاومت
کد خبر: 3979838
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

واکنش حزب‌الله به اقدام آمریکا در مسدودکردن رسانه‌های مقاومت

محمد عفیف، مسئول واحد ارتباطات رسانه‌ای حزب‌الله لبنان، اقدام دولت آمریکا در مسدودکردن رسانه‌های مقاومت را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المنار»، محمد عفیف، امروز، سوم تیرماه، در این باره گفت: اقدام دولت آمریکا در مسدودکردن تعداد زیادی از رسانه‌های آزاد، تأییدی بر سیاست سرکوب آزادی‌ها از سوی واشنگتن تحت عناوین دروغین است.

وی در ادامه با تأکید بر این که هیچ قدرتی قادر به پنهان کردن نور حقیقت نخواهد بود، گفت: هدف دولت آمریكا از این اقدام زشت، پنهان‌كردن حقیقت در مورد جنایات واشنگتن و متحدانش علیه مردم مظلوم منطقه به‌ویژه در فلسطین و یمن است.

محمد عفیف در پایان ضمن همبستگی با این رسانه‌های شریف، راه‌اندازی یک کمپین گسترده برای همبستگی با این نهادهای رسانه‌های جهت ادامه رسالت صادقانه و بشردوستانه خود را خواستار شد.

واکنش عصائب اهل الحق به توقیف سایت‌های مقاومت توسط آمریکا

«قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل‌ الحق عراق نيز با صدور بیانیه‌ای به توقیف برخی سایت‌های ایرانی و جبهه مقاومت توسط آمریکا واکنش نشان داد و تأکید کرد: روز بروز دروغ‌بودن شعارهای جعلی غربی‌ها درباره دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان آشکار می‌شود.

براساس گزارش پایگاه «اخبار العراق»، قیس الخزعلی این اقدام دولت آمریکا را نشانگر شکست آنها در میدان رویارویی رسانه‌ای دانست و گفت: علی‌رغم اینکه این اقدام از نظر رزمندگان شجاع مقاومت ارزشی ندارد، اما اینکه این تصمیم شامل شبکه‌هایی است که رابطه‌ای با محور مقاومت ندارند و تمام گناهشان دعوت به اخلاق و فضیلت و شعائر حسینی و مسائل دینی از زاویه دید مذهب اهل‌بیت(علیهم السلام) است، نشانه خطرناکی است که حقیقت دشمنی ریشه‌دار در ذهن‌ها و قلب‌های صاحبان این طرح را برملا می‌کند.
 
واکنش حزب‌الله به اقدام آمریکا در مسدودکردن رسانه‌های مقاومت

وی تأکید کرد: گرایش به این مذهب و تلاش برای ترویج افکارش از دید آنها جرم است، همچنین نکته دیگری را نشان می‌دهد که توجه به آن ضروری است و آن حقیقت و خطر نقشی است که انگلیس در عراق و مقابله با تشیع به صورت کلی ایفا می‌کند.

بیانیه پرس تی وی علیه اقدام آمریکا

در پی توقیف دامنه فراگیر وب‌سایت شبکه خبری پرس تی وی از سوی آمریکا، این شبکه با انتشار بیانیه‌ای، بر تداوم فعالیت خود در بستر فضای مجازی، رسانه‌های نوین و بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «پلیس فدرال آمریکا در اقدامی خلاف قانون و مغایر با آزادی بیان،  به صورت غیرمترقبه و بدون هشدار قبلی، امکان دسترسی به وب‌سایت شبکه پرس تی وی را از طریق دامنه دات کام (com.) مسدود کرد».

بر اساس این بیانیه، شبکه بین‌المللی پرس تی وی، ضمن محکوم کردن این اقدام پلیس فدرال آمریکا که این بار پرس تی وی و تعدادی از دیگر رسانه‌های مستقل حامی مقاومت را هدف گرفته است، آن را عملیاتی تروریستی علیه افکار عمومی جهان و مصداق راهزنی و دیکتاتوری رسانه‌ای می‌داند.

پرس تی وی تاکید کرد: «بر خلاف بهانه‌جویی‌های دولت آمریکا، علت اصلی توقیف دامنه شبکه پرس تی وی، اطلاع‌رسانی دقیق و پرحجم و به موقع این شبکه از مقاومت ملت شریف فلسطین در مقابل رژیم غاصب اسرائیل در جنگ اخیر تحمیلی این رژیم علیه مردم مظلوم غزه و جنایات این رژیم بر ضد ملت مظلوم فلسطین، حمایت از سایر جریان‌های مقاومت و پوشش پایمردی ملت‌های تحت‌ستم در جای‌جای جهان از افغانستان گرفته تا عراق و یمن و سوریه و لبنان و بحرین و... و شکستن انحصار خبری رسانه‌های جریان سلطه بوده است».
 
واکنش حزب‌الله به اقدام آمریکا در مسدودکردن رسانه‌های مقاومت
شبکه پرس تی وی این اقدام دولت آمریکا را هزینه پایبندی به رویکرد مستقل حرفه‌ای خود دانست و تصریح کرد که «شعار صدای بی‌صدایان را سرمشق خود قرار داده است. پرس تی وی و رسانه‌های مستقل حامی مقاومت تاوان شکست‌های پیاپی میدانی ایالات متحده و رژیم‌های وابسته‌اش را می‌دهند و این اقدام انتقام‌جویانه دولت ایالات متحده را مهر تأییدی بر اهمیت، جایگاه و اثرگذاری گسترده این رسانه ها ارزیابی می‌کند».

در این بیانیه تأکید شد: «این نخستین بار نیست که آمریکا با رفتارهای کینه‌توزانه و اعمال فشارهای ناشی از حس انتقام‌جویی، شبکه پرس تی وی را آماج محدودیت‌ها و مسدودسازی به شیوه‌های مختلف از قطع پخش ماهواره‌ای گرفته تا انسداد مکرر حساب‌های کاربری این شبکه در بسترهای شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، یوتیوب و توئیتر و .. قرار داده است».

این شبکه با اشاره به محفوظ دانستن حق پیگیری حقوقی از مراجع ذی‌صلاح داخلی و بین‌المللی برای خود، خبر داد که «فعالیت وب سایت خود را  از این پس بر بستر دامنه ایرانی ir و سایر دامنه‌های محلی در سراسر جهان ادامه می‌دهد و صفحات آن از طریق آدرس presstv. ir  در دسترس کاربران خواهد بود». 

واکنش فلسطین الیوم به انسداد رسانه‌های مقاومت از سوی آمریکا

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» که در کنار دیگر پایگاه‌های محور مقاومت توسط آمریکا مسدود شده است، به این اقدام خلاف آزادی مطبوعات واکنش نشان داده است.

این پایگاه خبری که همواره مسائل روز فلسطین را به ویژه در جنگ ۱۲ روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم نوار غزه پوشش می‌داد، در این ارتباط بار دیگر تأکید کرد که مسدود شدن این پایگاه هرگز موجب عقب‌نشینی این رسانه از نقش خود در یاری رساندن به ملت فلسطین نخواهد شد.

یادآوری می‎‌شود، آمریکا بیش از ۳۰ پایگاه خبری اینترنتی در دامنه «COM » و «NET» را بسته که مهم‌ترین رسانه‌های بین‌المللی «العالم»، «پرس تی وی» و «الکوثر» (ایران)، «لؤلؤه» (مخالفان بحرین)، «المسیره» (یمن)، «النباء» (مخالفان عربستان سعودی)، «فلسطین الیوم» (فلسطین)، «الصراط (لبنان) هستند.

واکنش حزب‌الله به اقدام آمریکا در مسدودکردن رسانه‌های مقاومت

انتهای پیام
captcha