اندونزی و مصر راه‌های مبارزه با افکار انحرافی در اسلام و تقویت اعتدال را بررسی می‌کنند
کد خبر: 3979750
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵

اندونزی و مصر راه‌های مبارزه با افکار انحرافی در اسلام و تقویت اعتدال را بررسی می‌کنند

دکتر نظیر عیّاد، دبیر کل مجمع مطالعات اسلامی با نزار مشهدی، معاون دبیر کل شورای علمای اندونزی و هیئت همراه وی دیدار و در زمینه راه‌های همکاری بین دو طرف در بخش‌های مختلف علمی و مبارزه با افکار انحرافی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دکتر نظیر عیّاد، دبیر کل مجمع مطالعات اسلامی با نزار مشهدی، معاون دبیر کل شورای علمای اندونزی و هیئت همراه وی دیدار و در زمینه راه‌های همکاری بین دو طرف در بخش‌های مختلف علمی، به ویژه در مورد آموزش طلاب اندونزیایی و حمایت از مهارت‌های علمی آن‌ها و مبارزه با افکار انحرافی به بحث و گفتگو پرداختند.

دبیر کل مرکز مطالعات اسلامی تصریح کرد که این همکاری مؤثر بین دو طرف موجب افزایش آگاهی و گسترش مدارا و صلح در جهان خواهد بود.

وی در ادامه افزود طلاب اندونزیایی جایگاه برجسته‌ای در الازهر دارند و با توجه به علاقه زیاد آن‌ها به تحصیل علوم عقلی و حقوقی می‌توان امیدوار بود که توانایی‌های علمی این طلاب در خدمت ارائه مفاهیم صحیح اسلام قرار بگیرد.

همچنین هیئت اندونزیایی از نقش مهم الازهر و این مرکز تشکر و قدردانی و تأكيد کرد كه جهان برای اصلاح تصورات غلط و روشن كردن حقايق دين اسلام و پیام روشن این دین که رحمت و انسانیت است، به این فعالیت‌ها نیاز دارد.

انتهای پیام
captcha