ناتوانی خانه قرآن نورالهدی بروجرد در پرداخت حق‌الزحمه مربیان
کد خبر: 3979736
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

ناتوانی خانه قرآن نورالهدی بروجرد در پرداخت حق‌الزحمه مربیان

مدیر خانه قرآن نورالهدی بروجرد عدم توانایی برای پرداخت حق‌الزحمه مربیان را مهمترین مشکل این خانه قرآن ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی، آمار قرآن‌آموزان نیز کم شده و اغلب قرآن‌آموزان ما نیز قادر به پرداخت شهریه نیستند، لذا در پرداخت حق‌الزحمه مربیان قرآن با مشکل مواجه هستیم.

ناتوانی خانه قرآن نورالهدی بروجرد در پرداخت حق‌الزحمه مربیان به دنبال کاهش قرآن‌آموزانزینب حسنی، مدیر خانه قرآن نورالهدی روستای گوشه محسن بن علی(ع) شهرستان بروجرد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از آغاز ثبت نام کلاس‎های آموزش قرآن ترم تابستانه در این خانه قرآن خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام از قرآن‌آموزان تا پایان تیرماه امسال اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌‎های جدید در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، تفسیر و مداحی هستند، افزود: در ماه محرم و صفر برنامه‌های این خانه قرآن در حیطه فرهنگی و عزاداری برای امام حسین(ع) خواهد بود و بعد از محرم و صفر نیز برنامه‌ها قرآنی می‌‏شود.

حسنی عدم توانایی برای پرداخت حق‌الزحمه مربیان را مهمترین مشکل این خانه قرآن ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی قرار داریم و آمار قرآن‌آموزان نیز کم شده و اغلب قرآن‌آموزان ما نیز قادر به پرداخت شهریه نیستند، لذا در پرداخت حق‌الزحمه مربیان قرآن با مشکل مواجه هستیم.

مدیر خانه قرآن نورالهدی روستای گوشه محسن بن علی(ع) شهرستان بروجرد با اشاره به عدم بهره‌مندی از بیمه فعالان قرآنی، اظهار کرد: با وجود اینکه از سال ۷۸ فعالیت قرآنی خود را به عنوان مربی و مدیر خانه قرآن نورالهدی شروع کرده‌ام و خانه قرآنی نورالهدی در ردیف فعال‌ترین خانه‌های قرآن کشور است اما متأسفانه بیمه فعالان قرآنی به ما تعلق نگرفته است و طی این 23 سال از بیمه و حق‌الزحمه محروم بوده‌ام.

حسنی با اشاره به عدم حمایت مالی از خانه‌های قرآنی و اینکه خانه‌های قرآنی به حال خود رها شده‌اند، گفت: از دولت جدید انتظار دارم برای فعالیت‌های قرآنی ارزش قائل باشد و حمایت مالی لازم را از مؤسسات و خانه‌های قرآنی داشته باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از مدیران خانه‌های قرآن بدون هیچ امکاناتی سال‌های سال است که به فعالیت خود ادامه می‎دهند اما متأسفانه حمایت مسئولان فقط در حد یک شعار باقی مانده و باید بپذیریم که با شعار نمی‌‎توان فعالیت‌های قرآنی را به جلو برد.

این فعال قرآنی با بیان اینکه انتظاری که از دولت جدید دارم این است که قرآن را در بطن زندگی مردم وارد کند، گفت: وارد شدن قرآن به عنوان کتاب قانون و سبک زندگی نیازمند هزینه و اعتبارات لازم است و جا دارد در این زمینه دولت جدید راهکارهای جدیدی داشته باشد چراکه دیگر با کارهای فی‌سبیل‌الله و با دست خالی بدون بودجه و اعتبار نمی‌‎توان فعالیت‌های قرآنی را پیش برد.

یادآور می‏‌شود، فعالیت خانه قرآن نورالهدی که برگرفته از نام مبارک امام عصر(عج) است از سال ۸۹ با دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی در روستای گوشه‌محسن بن علی(ع) که یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای بروجرد است، آغاز شده است که این خانه قرآن به‌ عنوان یک خانه قرآن موفق در سطح کشور مطرح است.

انتهای پیام
captcha