رونق تولید با سخنرانی محقق نمی‌شود
کد خبر: 3979709
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

رونق تولید با سخنرانی محقق نمی‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با اشاره به اهمیت حمایت واقعی از رونق تولید گفت: رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان و کشور با سخنرانی محقق نمی‌شود بلکه در شرایط فعلی کشور در این دو بخش نیاز به کار اجرایی و عملیاتی است.

به گزارش ایکنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی فارس امروز، 2 تیرماه در دیدار هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با رئیس کل و معاونین دادگستری استان که به ‌مناسبت‌ هفته قوه قضاییه برگزار شد، بیان کرد: رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان و کشور با سخنرانی محقق نمی‌شود بلکه در شرایط فعلی کشور در این دو بخش نیاز به کار اجرایی و عملیاتی است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید برای همه مسئولان استان حائز اهمیت است، افزود: با ترسیم منحنی رشد اقتصادی کشور در می‌یابیم که ریل‌گذاری اقتصادی در کشور در سال‌های متمادی مسیر درستی را طی نکرده است و بنا به ضرورت نیز مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که شعار سال‌ها را بر مبنای مسایل اقتصادی نام‌گذاری فرموده‌اند.

رازقی اظهار کرد: در دو سال اخیر به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و فشار تحریم‌ها شاهد وضعیت سخت، بی ثبات و سردرگم برای اقتصاد و فعالان اقتصادی در کشور بودیم که با توجه به پیش‌بینی‌ها این همه‌گیری تا سال 1401 تداوم خواهد داشت از این رو نیاز کشور است که مسئله اشتغال را به عنوان اولویت مدنظر داشته باشد.

وی اضافه کرد: اقتصاد با معیشت و زندگی روزانه عموم مردم سروکار دارد بنابراین هموار کردن مسیر رونق تولید و ایجاد اشتغال دو مقوله‌ایست که می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند و انتظار داریم دولت جدید به این دو موضوع زیربنایی در حوزه اقتصاد توجه ویژه‌تری داشته باشد.

رازقی با بیان اینکه حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی استان اولویت ما در اتاق بازرگانی فارس است، گفت: حمایت دستگاه قضایی استان در رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان که دستاورد آن بهبود فضای کسب و کار استان خواهد بود، کم نظیر و مثبت است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با تقدیر از عملکرد دستگاه قضا در استان و حمایت از بخش اقتصادی ادامه داد: دستگاه قضایی در استان همراهی مطلوبی با بخش اقتصاد استان داشته که این همدلی و همراهی منشأ اتفاقات خوب و بزرگی از جمله جلوگیری از تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی، حل مسایل و مشکلات بانکی، توقف صدور اجراییه علیه واحدهای تولیدی، محاسبه صحیح سود بانکی و جرائم وام فعالان اقتصادی به بانک‌ها، عدم ممنوع‌الخروجی فعالان اقتصادی شده است که رضایت فعالان اقتصادی را در پی داشته است.

در این جلسه حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای اتاق بازرگانی فارس جهت حمایت از تولید تأکید کرد: دستگاه قضایی استان در راستای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم، ایجاد جهش تولید و حفظ اشتغال، حمایت و تقویت از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام
captcha