جنبش عدم تعهد جنایات اسرائیل را محکوم کرد
کد خبر: 3979688
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

جنبش عدم تعهد جنایات اسرائیل را محکوم کرد

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با اعلام همبستگی با مردم فلسطین خواستار مقابله با تجاوزات و رفتار نژادپرستانه رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، کمیته فلسطین سازمان کشورهای جنبش عدم تعهد فلسطین ضمن تأیید حمایت و همبستگی خود با مردم فلسطین، بازیگران بین‌المللی را به تلاش در احیای روند صلح برای رسیدن به یک راه حل نهایی و عادلانه برای مسئله فلسطین فراخواند.


به دنبال جلسه‌‌ای که سه‌شنبه، اول تیر از طریق ویدئو کنفرانس به درخواست فلسطین برگزار شد؛ این کمیته اقدامات خصمانه اسرائیل علیه فلسطینیان از جمله حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی و تهدید به آوارگی خانواده‌ها از خانه‌های خود در بیت‌المقدس شرقی را محکوم کرد.

آنها خواستار توقف فوری تمام اقدامات خشونت‌آمیز این رژیم از جمله اقدامات شهرک‌نشینان و احترام به قوانین بین‌المللی از جمله رعایت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند.

وزرای عدم تعهد همچنین بر ضرورت احترام به آتش‌بس اعلام شده در 21 می تأکید کردند و نگرانی خود را از نقض مکرر این آتش‌بس از سوی اسرائیل  از جمله حملات هوایی علیه نوار غزه و ادامه تحریکات در بیت‌المقدس شرقی به‌ویژه در مسجدالاقصی ابراز داشتند.

ریاض مالکی، وزیر امور خارجه حکومت خودگردان فلسطین، از طریق جنبش عدم تعهد از جامعه بین‌المللی خواست که از طریق مکانیزم چند جانبه، با هدف پایان دادن به اشغال اسرائیل و از بین بردن نژادپرستی این رژیم، روند سیاسی را مجدداً آغاز کنند.

انتهای پیام
captcha