ضعف بزرگترین زرادخانه رسانه‌ای جهان در برابر رسانه‌های مقاومت
کد خبر: 3979565
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
واکنش‌ها به توقیف وب‌سایت‌های محور مقاومت؛

ضعف بزرگترین زرادخانه رسانه‌ای جهان در برابر رسانه‌های مقاومت

رسانه‌ها و شخصیت‌های متعدد در منطقه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در مسدود کردن وب‌سایت‌های محور مقاومت تأکید کردند که دولت آمریکا با این جرم خود به دنبال ضربه‌زدن به اسلام اصیل بوده و این امر ضعف آمریکا و متحدانش را با وجود در اختیار داشتن بزرگترین زرادخانه رسانه‌ای در جهان در برابر قدرت حقیقت نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا، رسانه‌های خبری متعدد اقدام آمریکا در مسدود کردن چند وب‌سایت متعلق به ایران و محور مقاومت را محکوم کردند.

وزارت دادگستری ایالات متحده شامگاه سه‌شنبه، اول تیر با صدور بیانیه‌ای به بهانه «نقض تحریم‌های آمریکا»، دامنه اینترنتی ۳۳ وب‌سایت مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را توقیف کرد.

برخی سایت‌های شیعی مسدود شده شامل سایت شبکه کربلاء وابسته به حرم امام حسین(ع)، سه وب‌سایت گردان‌های حزب‌الله عراق، فرات‌نیوز وابسته به سیدعمار الحکیم و جریان حکمت ملی عراق و كانال ماهواره‌ای النعیم وابسته به آیت‌الله محمد یعقوبی، از مراجع تقلید عراق است.

دولت آمریكا همچنین وب‌سایت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای آسیا وابسته به كنگره ملی عراق و كانال ماهواره آفاق متعلق به حزب دعوت اسلامی عراق را نیز مسدود کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن اقدام مقامات آمریکایی در مسدود کردن وب‌سایت شبکه المسیره و چند رسانه خبری دیگر را محکوم و تقبیح کرد.

این مرکز تأکید کرد: جرم مذکور و نقض آشکار آزادی‌ها، دروغ شعارهای آزادی بیان و عقیده‌ای را که آمریکا سر می‌دهد و مدعی حمایت از آن است، آشکار کرد.

ضعف بزرگترین زرادخانه رسانه‌ای جهان در برابر رسانه‌های مقاومت

مرکز اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله گفت: محدود کردن المسیره و دیگر رسانه‌های خبری محور مقاومت، ضعف آمریکا و متحدانش را با وجود در اختیار داشتن بزرگترین زرادخانه رسانه‌ای در جهان در برابر قدرت حقیقت را نشان می‌دهد.
در پایان این بیانیه آمده است: ما از آزادگان جهان می‌خواهیم این سیاست‌های آمریکا را رد و آن را در برابر افکار عمومی دنیا رسوا کند.

آمریکا دموکراسی ادعایی خود را رو کرد

‎‌‎‌‌احمد حامد، رئیس دفتر ریاست شورای عالی یمن نیز در توییتر نوشت: مسدود کردن وب‌سایت‌های برخی رسانه‌های خبری تصویری از تصاویر دموکراسی ادعایی آمریکا و نمونه آزادی بیانی است که از آن دم می‌زند.

آمریکا به دنبال خاموش کردن صدای آزادی‌خواهی است

‏اتحادیه اهالی رسانه در یمن نیز گفت: مسدود کردن وب‌سایت المسیره و دیگر وب‌سایت‌های رسانه‌های خبری در راستای سیاست استبدادی آمریکاست که مبتنی بر ارائه اطلاعات غلط، جلوگیری از افشای واقعیت‌ها و ایجاد ارعاب است.

 در بیانیه این اتحادیه آمده است: آمریکای استعمارگر به شکلی برنامه‌ریزی شده و سنجیده برای گمراه‌سازی و جعل اطلاعات از طریق تسلط بر رسانه‌ها و اینترنت تلاش می‌کند.

اتحادیه اهالی رسانه در یمن تأکید کرد: اقدام آمریکا با هدف پنهان کردن واقعیت‌ها و خاموش کردن صدای آزادی‌خواهی و مبارزه با استکبار آمریکایی است.

سازمان ملل جرم آمریکا را محکوم کند

شبکه ماهواره‌ای الیمن نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آمریکا در مسدود کردن وب‌سایت شبکه المسیره گفت: ما از سازمان ملل، همه نهادهای حامی رسانه‌ها و آزادی بیان و تمام انسان‌های شریف در جهان می‌خواهیم این اقدام آمریکا را محکوم کنند.

در بیانیه این شبکه آمده است: ما از طریق شبکه ماهواره‌ای المسیره کماکان پیام رسانه‌ای خود را در کنار دیگر رسانه‌های ملی ضد دشمن ارائه خواهیم داد.

آمریکا به دنبال فتنه است

خبرگزاری براثا عراق هم به قلم محمد صادق الهاشمی در محکومیت توقیف فعالیت رسانه‌های شیعی این کشور نوشت: برای خاموش کردن صدای همه درباره انتخابات آتی چندین وب‌سایت را مسدود کردند و تنها کانال‌های سکولار، سنی و بعثی در میدان هستند.

نویسنده افزود: از همین جا معلوم می‌شود که تصمیم درباره انتخابات عراق در دست آمریکاست و به‌زودی قبل یا بعد از انتخابات هرج و مرجی در عراق بر حسب دیدگاه آمریکا و مبتنی بر منافع آن رخ خواهد داد.

او تأکید کرد: مسدود کردن وب‌سایت‌ها، تازه شروعی برای اعلام موضع صریح علیه شیعیان و نشانه‌ای قوی از آماده شدن آنها برای کودتاهای نرم از جمله کودتای رسانه‌ای و سیاسی است.

خبرگزاری براثا نوشت: آمریکا همه شیعیان را هدف گرفته است و از هیچ طرف شیعی راضی نیست، بلکه می‌خواهد همه را حذف کند.

به عقیده نویسنده، وقت برای مسدود کردن وب‌سایت‌های رسانه‌های خبری نیز بسیار بااهمیت بوده است، چرا که در دوره دموکرات‌ها در آمریکا و قبل از انتخابات پیش روی عراق انجام شده است.

براثا تأکید کرد: آمریکا جنگ علیه شیعه، رسانه‌ها و افکار آنها را اعلام کرده است. آمریکا به دنبال تحریک کردن شیعیان است تا آنها را به هرج و مرج و کشمکش سوق دهد.

هدف آمریکا ضربه زدن به اسلام اصیل است

علی فاهم، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای عراقی در واکنش به توقیف وب‌سایت‌های مرتبط با ایران و گروه‌های مقاوم نوشت: عجیب این است که وب‌سایت‌هایی که از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا بسته شده است، اکثرا وب‌سایت‌هایی دینی و غیر سیاسی هستند؛ مثل وب‌سایت‌های کربلا، النعیم، الکوثر و...

وی افزود: این اقدام نشان می‌دهد که هدف آمریکا ضربه زدن به اسلام اصیل و مذهب امیرالمؤمنین و اهل بیت(ع) است.

پیگیری قضیه از طریق کانال‌های ذیربط

رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در سازمان‌ ملل در نیویورک هم اقدام واشنگتن در توقیف وب‌سایت‌های ایران را تلاش برای محدود کردن آزادی بیان خواند و گفت که از طرق قانونی این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

شاهرخ ناظمی با اشاره به این که ایالات متحده تلاش می‌کند با توقیف وب‌سایت‌ها و شبکه‌های ایران و مقاومت، صدای آزادی بیان را خفه کند، گفت که از طریق کانال‌های قانونی، این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

سایت العالم نیز نوشت: این اقدام آمریکایی در مرحله اول قدرت و قوت شبکه‌های اطلاع‌رسان، اخلاق محور و غیر وابسته به قدرت‌های جهانی را حکایت می‌کند که علی‌رغم کم تعداد بودن از جایگاه مؤثری در تنویر افکار عمومی برخوردارند.

العالم گفت: همزمانی مسدود کردن وبگاه العالم و چندین شبکه محور مقاومت نشان می‌دهد آمریکا به هیچ وجه و در هیچ حوزه‌ای تحمل رقیب را ندارد. مدت‌هاست محور مقاومت در معادلات منطقه‌ای و بعضاً جهانی به رقیبی سرسخت برای مدعیان نظم نوین جهانی و منطقه‌ای بدل شده است.

العالم افزود: اینکه دولت آمریکا در میان میلیون‌ها سایت ضد دین، غیراخلاقی، مروج تروریسم و .... مسدودسازی چند سایت از محور مقاومت را در دستور کار قرار می‌دهد، حکایت از اصرار حکمرانان این کشور بر مقابله و مبارزه با اسلام سیاسی حقیقی دارد، اسلامی که هیچ‌گونه ظلم و اشغالی را برنمی‌تابد و هیچ کدخدایی را به‌جای خدا به ستایش نمی‌نشیند.

آمریکا جانبداری خود را از جرایم رژیم اشغالگر نشان داد

طارق سلمی، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: مسدود شدن تعدادی از وب‌سایت‌های رسانه‌ای خبری از جمله وب‌سایت فلسطین‌الیوم تلاشی مذبوحانه برای پنهان کردن واقعیتی است که رسانه‌های آزاد برای گسترش آن در جهان در طول نبرد سیف‌القدس مبارزه کردند.

او این تصمیم را محاکمه‌ای برای نقش رسانه‌های آزاد دانست و گفت: دولت آمریکا بار دیگر جانبداری خود را از رژیم اشغالگر صهیونیستی و مشارکت آن در جرایم علیه فلسطین و ملت آن تأیید کرد.

انتهای پیام
captcha