تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره ملی قرآن و هنر
کد خبر: 3979516
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره ملی قرآن و هنر

دبیر پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر «شهود قدسی» از تمدید مهلت این جشنواره تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس امروز، 2 تیرماه در جمع خبرنگاران از تمدید مهلت این جشنواره تا پایان تیرماه 1400 خبر داد و دلیل آن را علاوه بر همه‌گیری پاندمی کرونا و تاثیر آن بر فضای حضوری آموزش جامعه دانشجویی کشور، همزمانی پایان این مهلت، با ایام انتخابات کشور دانست.

وی تمدید زمان دریافت آثار تا پایان تیرماه را فرصت مناسبی برای دانشجویانی که هنوز آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال ننموده اند بیان کرد.

غلام‌پور در مورد سابقه این جشنواره گفت: این جشنواره با همكاري سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان كشور و ساير دستگاه‌هاي فرهنگي و دانشگاهي در سطح استان و ملی، تاكنون توفيق برگزاري چهار دوره از جشنواره سراسري دانشجويي تجسمي قرآن و هنر، تحت عنوان «شهود قدسي» را داشته است.

دبیر جشنواره شهود قدسی بیان کرد: در این جشنواره دانشجویان سراسر کشور قادر خواهند بود آثار خود را تا پایان مهلت مقرر در سه رشته پوستر، لوگوتایپ و تصویرسازی به آدرس cul.fr@acecr.ac.ir ارسال کنند.

وی، تنوع موضوعات پیشنهادی قرآنی را از ویژگی‌های این دوره از جشنواره، نسبت به دوره‌های قبلی دانست و گفت: شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عناوین سوره‌ها و اسامی سوگندهای قرآنی برای طراحی لوگوتایپ، آیات امر به احسان و کمک به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات امر به معروف و نهی از منکر، آیات مربوط به نماز، قصه‌های قرآنی برای تصویرسازی و آیات مربوط به جهاد موضوعات هشت گانه این جشنواره هستند.

غلام‌پور در پایان گفت: موضوعات پیشنهادی قرآنی فوق به صورت بروشورهای تفکیکی و  بیش از 50 صفحه، با گرافیکی مناسب ارایه شده است و در بروشورهای مزبور حدود 600 عنوان از ارجاعات قرآنی مربوط به سوره‌ها و آیات مبارکه مرتبط با موضوع‌های پیشنهادی جشنواره از منابع معتبر گردآوری و تنظیم شده است.

یادآور می‌شود، دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند ضمن مراجعه به آدرس‌های زیر اطلاعات تکمیلی مربوط به موضوعات پیشنهادی قرآنی را مشاهده کنند:

http://fars.acecr.ac.ir/fa/page/5455   سایت واحد فارس

http://roytab.ir/shohoodeghodsi5   سامانه رویتاب

http://instagram.com/Shohoode_ghodsi_festival  اینستاگرام

انتهای پیام
captcha