برگزاری جلسه شورای راهبری طرح استخراج روش‌های حفظ قرآن
کد خبر: 3979435
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

برگزاری جلسه شورای راهبری طرح استخراج روش‌های حفظ قرآن

اولین جلسه شورای راهبری طرح استخراج روش‌های استاندارد حفظ قرآن صبح امروز اول تیرماه برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای راهبری طرح استخراج روش‌های استاندارد حفظ قرآن

کریم دولتی، مسئول انجام طرح تحقیقاتی بررسی روش‌های حفظ قرآن در داخل و خارج از کشور و استخراج مدل مطلوب، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری جلسه این شورا، به پیشینه و دلایل شکل‌گیری آن اشاره کرد و گفت: برای استانداردسازی و هماهنگی بین شیوه‌های حفظ قرآن کریم در کشور بنا شد یک کار علمی انجام شود. در ادامه برای اینکه این طرح در حوزه مطالعات نظری و میدانی راه و مسیر خود را پیدا کند و نظرات نخبگانی در حین اجرا به کمک بیاید، مقرر شد شورای راهبری تشکیل شود. این شورا خواسته‌های جامعه نخبگانی را منتقل می‌کند و هر جا نیاز به یک تصمیم باشد، این شورا تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اولین جلسه این شورا صبح امروز اول تیرماه برگزار شد، افزود: اعضای این شورا شامل اساتید حفظ قرآن،‌ اساتید دانشگاه در رشته علوم قرآن و نیز اساتید حوزه روانشناسی هستند. این افراد بر روی علمی بودن روش نظارت خواهند داشت و علاوه بر آن هدایت این کار را انجام می‌هند. در واقع اعضای این شورا دیدگاه‌های خودشان را نسبت به نحوه اجرای طرح و برخی جزئیات دیگر مطرح خواهند کرد.

دولتی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضای جلسه در زمینه حفظ قرآن کریم صاحب تحقیق، پژوهش و تجربه هستند، آمادگی خود برای همکاری همه جانبه در اجرای این طرح را اعلام کردند.

مسئول انجام طرح تحقیقاتی بررسی روش‌های حفظ قرآن در داخل و خارج از کشور و استخراج مدل مطلوب بیان کرد: در این جلسه مقرر شد نقطه نظراتی که اعضا مطرح کردند، در چارچوب تعیین شده برای اجرای طرح اعمال شود و جلسات آن به صورت فاز به فاز برگزار شود، به گونه‌ای که حداقل یک جلسه شورا در هر فاز از طرح برگزار شود.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین در این جلسه خط مشی‌های کلی برای پیش بردن پروژه مطرح شد. در ادامه مقرر شد اگر جایی نیاز به تحقیق و بازبینی و بازنگری باشد، از طریق شورا یادآوری شود.

انتهای پیام
captcha