کرونا جان 4754 نفر را در فارس گرفت
کد خبر: 3979421
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

کرونا جان 4754 نفر را در فارس گرفت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز شمار جان‌باختگان کرونا را از ابتدای شیوع تاکنون در استان فارس را یک هزار و 754 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، سید روح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، اول تیرماه در استودیو سلامت فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 951 هزار و 621 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 272 هزار و 82 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 110 هزار و 464 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 17 هزار و 134 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 289 هزار و 216 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با بیان اینکه با بستری 217 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در بیمارستان‌های استان، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، به یک هزار و 55 نفر افزایش پیدا کرده است، گفت: از این تعداد، 125 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی 263 هزار و 658 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی در ادامه با اعلام جان‌باختن 3 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و 754 نفر اعلام کرد.

حسینی بیان کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان در بعضی از شهرستان‌ها هستیم و این موضوع می‌تواند نشانه‌هایی از اوج‌گیری دوباره کرونا و شروع موج پنچم باشد که این موضوع ناشی از ساده‌انگاری و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و ضروری است که به صورت جدی‌تر نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی اقدام کرد.

انتهای پیام
captcha