آغاز به کار یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس
کد خبر: 3979410
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

آغاز به کار یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از آغاز به کار یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره از ابتدای دهه کرامت آغاز شده و تا اول آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس امروز، اول تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از ابتدای دهه کرامت اعلام شده است.

وی، اول آبان‌ماه را آخرین مهلت شرکت در این جشنواره اعلام کرد و افزود: این دوره با موضوع حضرت امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود.

منوچهری ادامه داد: در طی سه سال گذشته همواره منابع مرتبط با سيره یکی از معصومين به کتاب‌های جشنواره اضافه شده است، در سال جاری نیز که سرآغاز و سرانجام آن مزیّن به سالروز ولادت حضرت حجّت (ارواحنا فداه) است، بخش ویژه حضرت مهدی(عج) به جشنواره افزوده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به شرایط جشنواره اشاره و تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود و با توجه به ادامه روند شيوع بيماری همه‌گير کرونا امسال نیز همچون سال گذشته، جشنواره در بستر الكترونيک و از طریق سامانه مسابقات الکترونيک کتابخوان نهاد به آدرس www.samakpl.ir و اپليکيشن موبایلی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره شش کتاب به عنوان منابع جشنواره در نظر گرفته شده است، گفت: کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع)» نوشته سيد محمد مهاجران و «مجموعه 14 معصوم: امام زمان(عج)» نوشته زهرا عبدی در بخش کودک؛ دو کتاب «برای ضامن آهو، 55 پرسش و پاسخ درباره امام رضا و زيارت ايشان» نوشته غلامرضا حيدری ابهری و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فريبا کلهر در بخش نوجوان و کتاب های «چشمه های بهشت، گزيده عيون اخبار الرضا» اثر محمدهادی زاهدی و «پرسش ها وپاسخ های دانشجويی: مهدويت (دوران ظهور)» اثر رحيم کارگر در رده سنی جوان و بزرگسال از منابع این جشنواره است.

منوچهری تصریح کرد: علاقه‌مندان در رده سنی کودک (4 تا 12 سال ) می‌توانند در دو رشته نقاشی و پويش کتابخوان، در رده سنی نوجوان (13 تا 17 سال) در شش رشته نقاشی، پويش کتابخوان، آزمون چهارگزينه‌ای، شعرسرايی، پويش برای امام زمانم و قصه‌گويی و رده سنی جوان و بزرگسال (18 سال به بالا) در شش رشته؛ پويش کتابخوان، آزمون چهارگزينه‌ای، شعرسرايی، داستان کوتاه (داستانک، دل نوشته و متن ادبی)، توليد آثار هنری و قصه‌گويی در این رویداد مشارکت کنند.

منوچهری در ادامه با تأکید بر اینکه جشنواره همزمان با آغاز دهه کرامت آغاز شده و تا یکم آبان‌ماه ادامه دارد، گفت: علاقه‌مندان برای دریافت فایل منابع به آدرس www.samakpl.ir مراجعه و یا به منظور دریافت کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند. همچنین به منظور اطلاعات بیشتر می‌توانند فراخوان این رویداد را در پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس مشاهده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومين و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سيره‌ پاک ائمه معصومين به ویژه حضرت امام رضا(ع) را از اهداف این جشنواره دانست و گفت:  شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سيره اهل‌بيت(ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

وی در ادامه سخنان خود به مشارکت بالای استان فارس در دوره‌های پیشین این جشنواره پرداخت و گفت: پنج دوره پیشین این جشنواره با فعالیت خوب کتابخانه‌های عمومی و استقبال مردم در فارس همراه بود؛ به طوری که در سال 1395 و ششمین دوره این جشنواره بیش از هفت هزار نفر؛ در سال 96 قریب به 36 هزار نفر، در هشتمین دوره این رویداد که در سال 97 برگزار شد، بیش از 38 هزار نفر، در نهمین دوره بیش از 77 هزار نفر  و در دهمین دوره در سال گذشته بیش از 75 هزار نفر در این رویداد مشارکت داشته اند.

وی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم کتاب‌خوان فارس برای شرکت در یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های کتابخوانی کشور اظهار کرد: در استان فرهنگی فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) ان‌شاءالله این جشنواره با شور و نشاط بیشتری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha