بدترین مردم از نگاه امام رضا(ع)
کد خبر: 3979393
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

بدترین مردم از نگاه امام رضا(ع)

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه امام رضا(ع) بدترین شیعیان را افرادی دانسته‌اند که سه ویژگی در آن‌ها وجود داشته باشد، به بیان این ویژگی‌ها پرداخت.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز، امروز، اول تیرماه در مراسم جشن ولادت امام رضا(ع) که در بقعه منصوریه برگزار شد، به بیان روایتی از آن امام همام پرداخت و گفت: امام رضا(ع) بدترین شیعیان را افرادی دانسته‌اند که سه ویژگی در آن‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: امام فرمودند بدترین مردم کسانی هستند که نسبت به خواهران و برادران دینی خود بی‌تفاوت هستند لذا باید سعی کنیم به اندازه خود در حل گرفتاری‌های برادران خود کوشا باشیم.

حدائق با بیان اینکه بحمد الهی مردم ایران همواره همدلی خوبی با یکدیگر دارند و در سختی‌ها به کمک می‌شتابند، گواه این ادعا را کمک‌های مؤمنانه در ایام شیوع کرونا به نیازمندان دانست.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز به فعالیت‌های طلاب در گروه‌های جهادی به خصوص تغسیل و تدفین اموات کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام طلاب کار بزرگی است که به صورت جهادی و قربه الی‌الله انجام شد.

وی با بیان اینکه کمک به دیگران تنها به صورت مالی نیست، گفت: کمک خیر نباید تنها به صورت مالی باشد بلکه باید با جان خود هم انفاق انجام دهیم.

حدائق به ادامه حدیث امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) دومین و سومین خصلت‌های بد را تک خوری و بدرفتاری با زیردستان فرموده‌اند.

مدیر قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز در پایان با بیان اینکه ائمه جماعات این قرارگاه برای ولادت امام رضا(ع) در 40 مسجد اقدام به برگزاری جشن کردند، گفت: این برنامه‌ها شامل مدیحه‌سرایی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به افرادی که هم نام امام رضا(ع) هستند، بوده است.

انتهای پیام
captcha