دختر حافظ قرآن؛ نخستین روشندل مصری با مدرک دکترای علوم اسلامی
کد خبر: 3979280
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

دختر حافظ قرآن؛ نخستین روشندل مصری با مدرک دکترای علوم اسلامی

«سوسن سلیمان»، حافظ کل قرآن کریم نخستین دختر روشندل مصری است که مدرک دکترای علوم اسلامی از دانشگاه‌های این کشور را اخذ کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مصراوی، سوسن عبدالرحیم سلیمان، پژوهشگر علوم اسلامی و از اهالی روستای کوم العرب در استان سوهاج مصر است که به عنوان نخستین زن نابینای حائز مدرک دکترای علوم اسلامی و حافظ کل قرآن کریم در این کشور شناخته شده است.

سوسن می‌گوید که هیچ گاه اجازه نداده ناامیدی به او راه یابد یا معلولیت مانع پیشرفت مسیر علمی و قرآنی او شود.

او که فارغ التحصیل سال 2011 دانشگاه علوم اسلامی سوهاج است، در گفت‌وگو با مصراوی گفت: تنها مشکل من نگاه جامعه بود و اینکه می‌پرسیدند تو چگونه می‌توانی به دنبال ادامه تحصیل باشی در حالی که خیلی از کسانی که مشکلی از نظر جسمی و معلولیتی نداشتند، قادر به پژوهش‌های علمی نبوده و در همان آغاز راه آن را رها می‌کردند.

سوسن سلیمان کمبود کتاب و مراجع علمی با خط بریل را از جمله دشواری‌های خود در زمان نگارش رساله دکتری دانست و گفت که در این خصوص از لپ تاب‌های سخنگو استفاده کرده است.

او همچنین به همسن و سالان خود از میان کم بینایان و نابینایان به عنوان مربی رایانه در دانشگاه سوهاج آموزش می‌دهد و چون حافظ قرآن کریم با قرائات دهگانه است از طریق آنلاین برای شاگردان خود کلاس حفظ قرآن برگزار می‌کند.

او سه سال برای رساله دکتری خود وقت گذاشت و در نهایت با کسب نمره عالی از دانشکده علوم اسلامی سوهاج فارغ التحصیل شد تا نخستین دختر نابینای مصری باشد که حائز مدرک دکترا شده است.

انتهای پیام
captcha