الحشد الشعبی سرکرده داعش در دیالی را به هلاکت رساند
کد خبر: 3979227
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

الحشد الشعبی سرکرده داعش در دیالی را به هلاکت رساند

رزمندگان الحشد الشعبی یک سرکرده داعش را در استان دیالی عراق، استان همجوار با ایران به هلاکت رساندند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز،  سازمان الحشد الشعبی از کشته شدن سرکرده باندهای تروریستی داعش در شمال المقدادیه در استان دیالی عراق طی یک عملیات منحصر به فرد خبر داد.

طالب الموسوی، فرمانده عملیات دیالی الحشد الشعبی در بیانیه‌ای گفت: یگانی از نیروهای تیپ 24 الحشد الشعبی بر اساس اطلاعات این تیپ و با اشراف و برنامه‌ریزی فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در دیالی، اسامه علی ناصر المهداوی معروف به ابوجحیل از تروریست‌های بومی‌ شهر المقدادیه را به هلاکت رساند.

در این بیانیه آمده است: این تروریست مسئول قتل شیخ علی الکعبی، از بزرگان عشایر بنی‌کعب و فرزندان او و همچنین عامل انفجار سالن القدس در شهر المقدادیه و کازینو این شهر بوده است.

به گفته الموسوی، این تروریست همچنین مسئول وارد کردن انتحاری‌ها به شهر المقدادیه نیز بوده است.

واحدهای الحشد الشعبی طی مدت گذشته بسیاری از حملات بقایای داعش به دیالی را خنثی کردند.

برخی مناطق دیالی اخیراً به دلیل فعالیت هسته‌های داعش به خصوص در مناطق حمرین و ریف خانقین شاهد شکاف امنیتی بوده که تلفات مالی و جانی به همراه داشته است.

استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران است. این استان از زمان بروز اعتراضات خیابانی در عراق شاهد حملات بقایای داعش بوده که منجر به تلفاتی در صفوف نیروهای امنیتی عراق هم شده است.

دیالی علاوه بر این، یکی از حاصل‌خیزترین استان‌های عراق است و از میادین مهم نفتی نظیر منطقه «نفت‌خانه» برخوردار است. به گفته تحلیلگران گروه‌های تروریستی در این استان با برخی جریان‌های سیاسی و حتی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرتبط هستند و با ایجاد ناامنی درصدد کوچ اجباری شیعیان آنجا هستند.

از سوی دیگر رسانه‌های عراقی طی روزهای گذشته نیز هشدار می‌دهند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در عراق به هسته‌های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

انتهای پیام
captcha