هشدار مدافعان سلامت فارس برای پرهیز از سفر به مناطق جنوب کشور
کد خبر: 3979202
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲

هشدار مدافعان سلامت فارس برای پرهیز از سفر به مناطق جنوب کشور

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت قرمز شهرهای جنوب کشور به مردم استان فارس توصیه کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده مداوم از ماسک و رعایت حفظ فاصله فیزیکی از سفر به مناطق جنوب کشور پرهیز کرده تا از زمینه انتقال و سرایت این بیماری به شهرها و مناطق مرکزی استان جلوگیری شود.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 31 خردادماه در استودیو سلامت فارس با توجه به وضعیت قرمز شهرهای جنوبی کشور هشدار داد: کوچک‌ترین غفلت در زمینه پیشگیری از این بیماری موجب سرایت این شرایط به استان ما نیز خواهد شد.

وی افزود: توصیه می‌شود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده مداوم از ماسک و رعایت حفظ فاصله فیزیکی از سفر به مناطق جنوب کشور پرهیز کرده تا از زمینه انتقال و سرایت این بیماری به شهرها و مناطق مرکزی استان جلوگیری شود.

حسینی در ادامه سخنان خود گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 949 هزار و 527 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 271 هزار و 488 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 110 هزار و 125 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 17 هزار و 68 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 288 هزار و 556 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یک هزار و 24 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 124 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های  ICUمراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی 263 هزار و 131 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی همچنین با اعلام جان باختن 6 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و 751 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha