قوانین عجیب برای پرداخت هدایای مسابقات قرآن دانشگاه
کد خبر: 3979066
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

قوانین عجیب برای پرداخت هدایای مسابقات قرآن دانشگاه

کانون قرآن و عترت دانشگاه گلستان در پی وضع قوانین عجیبی از سوی مسئولان این دانشگاه برای پرداخت هدایای برندگان مسابقات این کانون، فعالیت خود را معلق کرده است.

به گزارش ایکنا، بی‌شک در تبلیغ معارف قرآن نمی‌توان نقش هدایا و جوایز  و انگیزه‌بخشی را نادیده گرفت.

کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها معمولاً در حد فعالیت‌های دانشجویی هستند و هدایایی هم که برای مسابقات و برنامه‌هایشان در نظر گرفته می‌شود، اندک است و ارزش مالی آن را نمی‌توان به حساب آورد، اما همین هدایا می‌تواند باعث ایجاد انگیزه و ذوق و شوق در شرکت‌کنندگان شود.

حال مشکلی در همین باره در دانشگاه گلستان به وجود آمده که باعث تعلیق همه فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه تا اطلاع ثانوی شده و قضیه از این قرار است که این کانون در ابتدای سال نزدیک 70 عضو داشت، اما با تبلیغات توانست تعداد اعضا را به 200 نفر برساند و اکنون با اتفاقی که افتاده، تعداد آنها به 100 نفر رسیده است. پرداخت هدایای مسابقات کانون قرآن و عترت با مشکل مواجه شده است.

خوش‌قولی در گسترش هر برنامه‌ای مؤثر است. دانشجویی که نخواست نامی از وی برده شود به خبرنگار ایکنا، گفت: قبل از کرونا برنامه‌های مطلوبی به صورت حضوری برگزار می‌شد و دانشجویان جذب کانون قرآن و عترت شدند، منتها امسال قوانین عجیبی برای پرداخت هدایا گذاشتند و هرچه در این مدت رشته شده بودیم، پنبه شد و پرداخت نشدن هدایا موجب شد که نزدیک 70 درصد افرادی که طی دو سال تلاش جذب کانون شده بودند از کانون فاصله گرفتند.

زمانی که دانشگاه به صورت حضوری بود، دبیر کانون به مدیریت فرهنگی برای دریافت کارت هدیه برندگان درخواست می‌داد، مدیریت فرهنگی به امور مالی ارجاع می‌داد و کارت‌های هدایا به دست دبیر کانون می‌رسید، اما از وقتی که دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی شد قانون تغییر کرد؛ به این شکل که باید دبیر کانون به کارشناس امور فرهنگی و نیز کارشناس امور فرهنگی به مدیریت امور فرهنگی درخواست بدهد و بعد از تأیید مدیریت به دست معاونت فرهنگی دانشگاه و بعد از تأیید ایشان به دست امور مالی دانشگاه می‌رسد. بعد از تأیید کارپرداز به اداره انبارداری دانشگاه می‌رسد و سندسازی می‌شود و دوباره این مراحل برعکس طی می‌شود تا به کارشناس امور فرهنگی برسد و کارشناس امور فرهنگی، که مبالغ را تأیید می‌کند، این فرایند را دوباره طی خواهد کرد تا کارپرداز هدایا را پرداخت کند.

این بوروکراسی را می‌توان با تعریف پرتابلی برای برنامه‌های فرهنگی رفع کرد یا بودجه‌های برنامه‌های فرهنگی از همان ابتدا نزد مدیریت فرهنگی باشد تا زمان و حوصله زیادی صرف دریافت کارت‌های هدیه 50 و 100 هزار تومانی برندگان نشود.

کانون قرآن و عترت دانشگاه گلستان در این مدت برنامه‌هایی برگزار کرده است که از دانشگاه تهران و شیراز هم نفر برتر داشته است، به طور مثال مسابقه‌ای ویژه مبعث پیامبر اکرم(ص) در اسفند 99 برگزار شد، اما الان که در اواخر خرداد 1400 هستیم، هنوز هدایای این مسابقه به دست برندگان نرسیده و همین امر باعث شده است که دانشجویان دلسرد شوند.

همچنین دانشجویان فعال در بحث قرآن و عترت گِلِه‌های دیگری از مسئولان دانشگاه دارند و می‌گویند: ما می‌خواستیم برنامه‌ای برگزار کنیم ولی برای دریافت مجوز مدام ما را بین بخش‌های دانشگاهی پاس‌کاری می‌کردند و هر کدام دانشجویان را به نهاد دیگر برای گرفتن فقط یک امضا ارجاع می‌دادند و بابت همان امضا از دانشجو برای اجرای برنامه توضیح بسیاری می‌خواستند که باید قانعشان می‌کردیم و در آخر هم قانع نمی‌شدند و همین امر باعث دلسردی می‌شد. البته الان دریافت مجوز بهتر شده، اما کماکان دانشجویان برای برنامه‌هایی که هزینه‌برند با دردسر مواجهند و برای همه کانون‌ها همین‌طور است.

گزارش ایکنا حاکی است، گزارش‌هایی که از دانشگاه‌های مختلف دریافت کرده‌ایم، مؤید این است که ظاهراً این مشکل و قانون پرداخت هدایا فقط در دانشگاه گلستان وجود دارد.

خبرگزاری ایکنا آماده دریافت پاسخ مسئولان این دانشگاه است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۰۰:۵۵
0
0
ای بابا
این چه وضعیه
captcha