خانواده‌های شهدا و جانبازان جبهه مقاومت حمایت می‌شوند
کد خبر: 3978970
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
حسن پلارک خبر داد؛

خانواده‌های شهدا و جانبازان جبهه مقاومت حمایت می‌شوند

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت ضمن تشریح فعالیت این ستاد برای حمایت از خانواده‌های شهدا و جانبازان مدافع حرم و جبهه مقاومت، گفت: آمادگی داریم دغدغه‌مندان و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه را ساماندهی کنیم.

پلارک حسن پلارک، رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در گفت‌وگو با ایکنا، به آغاز فعالیت این ستاد و تشریح اهداف تشکیل آن پرداخت و گفت: علی‌رغم همه تبلیغات کاذبی که از سوی دشمنان جمهوری اسلامی صورت گرفته، همه مردم مطلع هستند که حضور منطقه‌ای ایران تثبیت شده و این یکی از موفقیت‌های کشورمان است.

وی حضور موفق ایران در جبهه مقاومت را مرهون رهبری مقام معظم رهبری، راهبرهای نظام و مدیریت خوب شهید سلیمانی دانست که در این موضوع به خوبی برنامه‌ریزی کرد‌ه‌ و دست جبهه مقاومت را به خوبی پر کرده‌اند و گفت: برای این موفقیت هزینه‌های مادی و معنوی زیادی پرداخت کرده‌ایم، از جمله خود سردار سلیمانی و شهدا و جانبازان مدافعان حرم که باید از خانواده این عزیزان حمایت کرد.

پلارک به فراگیر بودن گستره جبهه مقاومت در منطقه و حضور در کشورهای متعدد اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید در ایران مسئول حمایت از خانواده شهدا و جانبازان است اما شهدای مدافع حرم افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، فلسطینی، لبنانی و ... داریم که خانواده‌های آنها نیازمند حمایت هستند.

وی تشریح کرد: بر همین اساس عده‌ای از دغدغه‌مندان جبهه مقاومت و خانواده‌های شهدای مدافع حرم، با توجه به گستره بین‌المللی جبهه مقاومت، تصمیم گرفتند ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت را تشکیل دهند و در تلاش هستند که سازمان‌های مردم نهاد، خیران، متبرعان و دغدغه‌مندان این حوزه را دور هم جمع کرده و ساماندهی کنند.

پلارک بازسازی منازل، تأمین مایحتاج زندگی، ارائه تسهیلات ازدواج و ... را از خدماتی دانست که به خانواده‌های شهدای مدافع حرم ارائه می‌شود و افزود: ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت آمادگی دارد زمینه فعالیت در این حوزه را برای تمامی علاقه‌مندان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز چندین خیریه بزرگ در حال همکاری با این ستاد هستند، گفت: گروه‌های جهادی و موکب‌داران داوطلب نیز در این حوزه فعال و چندین هزار خانه را بازسازی کرده‌اند و هزاران هزینه کمک ازدواج و تهیه جهیزیه به خانواده شهدای جبهه مقاومت اهدا شده است. همچنین یکی از خیران به ما اعلام کرده‌ است، هر تعداد زمین که برای ساخت خانه برای خانواده شهدای مدافع حرم ایران تهیه کنید، هزینه ساخت خانه‌ آنها را پرداخت خواهد کرد.

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در ادامه به مسئله توسعه گردشگری بین کشورهای حوزه مقاومت اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود بیشترین تردد به عراق، محور اصلی این فعالیت عراق است که تحت عنوان گردشگری زیارت مطرح می‌شود و توسعه گردشگری سیاحت بین کشورهای حوزه مقاومت دومین مقصد فعالیت ماست که با محوریت عراق، لبنان و سوریه صورت خواهد گرفت.

وی سومین هدف کاری این ستاد را گردشگری سلامت و توریسم درمانی اعلام کرد و گفت: محور این بخش از فعالیت جلب توریست‌های درمانی از افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و آسیای میانه به ایران است که زیرساخت‌های این فعالیت آماده شده و ما به عنوان ستاد تسهیل کننده با همه دستگاه‌های متولی از جمله وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، سفارتخانه‌ها در کشورهای مختلف، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ... هماهنگی انجام داده‌ایم.

پلارک از تهیه اپلیکیشنی برای ارائه خدمات گردشگری سلامت، زیارت و سیاحت خبر داد و گفت: تلاش داریم حداقل پنج میلیون گردشگر سلامت، زیارت و سیاحت از عراق به ایران و با احتساب اربعین پنج میلیون زائر نیز از ایران به عراق در سال داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه زیرساخت‌های این فعالیت‌ها آماده شده بود و از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده بودیم که این فعالیت‌ها موجب جهش 150 درصدی در گردشگری شد اما با شیوع کرونا فعالیت متوقف شد و امیدواریم با کاهش و در نهایت توقف شیوع کرونا اقدامات از سرگرفته شده و موجب رونق اقتصادی کشور شود. تلاش داریم ایران را به عنوان بازار پررونق و مشتاق برای همسایگانمان تبدیل کنیم. این اقدام نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر منافع ملی و امنیت منطقه نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

پلارک تصریح کرد: سردار سلیمانی معتقد بودند در آینده نه چندان دور باید طوری حرکت کنیم که حداقل نیمی از مردم شهرهای قم، مشهد، تهران و ... بتوانند عربی و حداقل نیمی از مردم شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا بتوانند فارسی صحبت کنند. هر وقت این اتفاق افتاد خیالمان راحت می‌شود که دشمن نمی‌تواند بین ایران و عراق تخاصم ایجاد کند.

وی در ادامه با تمرکز بر تأثیر اقتصادی فعالیت‌های ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت، گفت: بارها گفته شده که به دلیل تغییر مکرر مقررات و قوانین و نداشتن استراتژی ثابت از رقبای اقتصادی منطقه عقب مانده‌ایم و تلاش داریم بازارهای کشورهای منطقه را در دست گیریم. به جای اینکه کالای غالب در کشور عراق، سوریه و ... کالای سایر کشورها باشد باید کالای ایرانی در این بازارها وجود داشته باشد. حتی در لبنان به جای وجود کالای فرانسوی کالای با کیفیت ایرانی باید عرضه شود؛ این اقدام به آسانی امکان‌پذیر است اما تحقق آن به سیاست‌های دولت‌های ما بستگی دارد. اکنون البته شرایط ما بد نیست اما رتبه اول را نداریم در صورتی که می‌توانیم رقابت قوی‌تری داشته باشیم.  

وی با تأکید بر اینکه در این حوزه نیز قصد تصدی‌گری نداریم بلکه تلاش داریم حضور تجار و بازرگانان را تسهیل کنیم، گفت: نخست وزیر عراق مطرح کرده است که باید سقف تجارت با ایران را به رقم 26 میلیون دلار برسانیم. معاون اول رئیس جمهور نیز به ما رقم 30 میلیون دلار را تکلیف کرده بود و این یعنی اهداف اقتصادی دو کشور به هم نزدیک و قابل تحقق است و امیدواریم دولت آینده به این زمینه نیز اهتمام داشته باشد.

پلارک در پایان گفت: محصولات کشاورزی زیادی داریم که از بین می‌روند در حالی که می‌توان این محصولات را صادر کرد. کارآفرینان جوان کشورمان می‌توانند در کشورهای همسایه به راه‌اندازی تاکسی اینترنتی، بازارهای اینترنتی و ... بپردازند و زمینه اشتغال را برای خود و سایر جوانان حوزه مقاومت فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha