دریافت پیامک، تنها مرجع معتبر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون است
کد خبر: 3978951
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

دریافت پیامک، تنها مرجع معتبر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برای جلوگیری از ازدحام در محل‌های تزریق واکسن از عموم مردم خواست که تنها بر طبق پیامک‌های ارسالی مبنی بر زمان و مکان مشخص شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 30 خردادماه با اعلام آغاز تزریق واکسیناسیون دوز دوم واکسن سینوفارم از امروز در استان فارس، برای جلوگیری از ازدحام در محل‌های تزریق واکسن از عموم مردم خواست که تنها بر طبق پیامک‌های ارسالی مبنی بر زمان و مکان مشخص شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: دو سایت خودرویی در پارک کوهستانی دراک و ورزشگاه پارس واقع در میانرود صرفاً برای تزریق واکسیناسیون به افراد سالمند و افرادی که از توانمندی جسمانی برخوردار نیستند، تمهید شده است. 

همتی تأکید کرد: واکسیناسیون به معنای پایان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و هم چنان مثل سابق با استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی، از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سخنان خود گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 947 هزار و 47 مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 270 هزار و 880 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، 109 هزار و 961 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 17 هزار و 13 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 287 هزار 893 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

همتی همچنین از بهبودی 262 هزار و 673 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز 983 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 121بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام جان باختن 7 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را 4 هزار و 745 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha