شیراز؛ میزبان کنگره جهانی شعر اهل بیت(ع)
کد خبر: 3978596
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

شیراز؛ میزبان کنگره جهانی شعر اهل بیت(ع)

کنگره جهانی شعر اهل بیت(ع) به میزبانی شیراز در 21 تیرماه سال جاری با همکاری و مشارکت نهادهای مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، کنگره جهانی شعر اهل بیت(ع) به میزبانی شیراز در تاریخ 21 تیرماه سال جاری با همکاری و مشارکت نهادهای مختلف برگزار خواهد شد.

بخش مسابقه ملی این کنگره با همت شهرداری شیراز و همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

بخش مسابقه ملی نیز خود به دو بخش اصلی و ویژه تقسیم می‌شود که آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه ملی نیز 8 تیرماه سال جاری اعلام شده است.

موضوعات بخش اصلی شامل زندگی، شخصیت و اندیشه حضرات اهل بیت(ع)، جنبه‌های معرفتی فرهنگ حضرات اهل بیت(ع)، سبک زندگی سالم در آینه معارف حضرات اهل بیت(ع)، احادیث و سیره حضرات اهل بیت(ع)، کرامات و فضایل و مناقب حضرات اهل بیت(ع) و جلوه‌های فرهنگ اسلامی در سیره حضرات اهل بیت(ع) و موضوعات بخش ویژه کنگره نیز شیراز؛ سومین حرم اهل بیت(ع) و سیره، مناقب و شخصیت حضرت شاهچراغ(ع) انتخاب شده است.

علاوه بر این‌ها به منظور تسهیل در ارسال آثار شاعران سراسر کشور، پایگاه اینترنتی کنگره جهانی شعر اهل بیت(ع) در شیراز رونمایی شد تا امکان ارسال اثر به بخش مسابقه ملی کنگره جهانی شعر اهل بیت(ع) از طریق سایت و به روشی بسیار ساده فراهم شود.

شاعران سراسر کشور می‌توانند در هر یک از بخش‌های اصلی و ویژه حداکثر ۲ اثر را به دبیرخانه کنگره به آدرس www.shiraz-ahlulbayt-poetry.com/form ارسال کنند.

لازم به ذکر است که  محدودیتی در ژانر و سبک اشعار وجود ندارد و در پایان نیز به صاحبان آثار برگزیده جایزه نقدی نفیس تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha