برنامه‌ای برای اعزام زائران به اربعین اعلام نشده است
کد خبر: 3978536
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

برنامه‌ای برای اعزام زائران به اربعین اعلام نشده است

مدیر حج و زیارت فارس با بیان اینکه برای اعزام زائران در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات هنوز مطلبی اعلام نشده است، گفت: منتظر هستیم شرایط مهیا شود تا بتوانیم با تعداد محدودی زائران را اعزام کنیم.

علی‌رضا زینلی، مدیر حج و زیارت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به وضعیت اعزام‌ها به عتبات عالیات گفت: برای اعزام زائران در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات هنوز مطلبی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه منتظر هستیم شرایط مهیا شود تا بتوانیم با تعداد محدودی زائران را اعزام کنیم، افزود: هم‌اکنون در حال پیگیری امورهای مربوط به اعزام‌ها هستیم تا ببینیم آیا شرایط مهیا می‌شود یا خیر.

زینلی بیان کرد: به طور کلی منتظر ایجاد شرایط برای راه‌اندازی سفرهای عتبات هستیم که بتوانیم با همکاری ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان مرکزی حج و زیارت این اعزام‌ها را با تعداد محدود از سر بگیریم.

مدیر حج و زیارت فارس همچنین به وضعیت حج تمتع نیز اشاره کرد و گفت: ما برای اجرای تمام سناریوها آماده بودیم اما امسال عربستان اعلام کرد که تنها پذیرای زائران داخلی کشور خودشان خواهند بود.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل شرایط شیوع کرونا امکان برگزاری حج تمتع مهیا نیست، گفت: طی روزهای گذشته این مطلب از سوی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت طی پیامی ارسال شد که در آن تأکید شده بود سازمان حج و زیارت آمادگی کامل برای اعزام حجاج ایرانی متناسب با پروتکل‌های تدوین شده و با لحاظ تأمین سلامتی حجاج را داشت اما این امر میسر نشد.

انتهای پیام
captcha