مسلمانان ژاپن خواستار اختصاص زمین برای ساخت قبرستان شدند
کد خبر: 3978196
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱

مسلمانان ژاپن خواستار اختصاص زمین برای ساخت قبرستان شدند

مسلمانان ژاپن با مشکل نبود قبرستان مخصوص برای تدفین اموات خود بر اساس اصول عقاید اسلامی روبرو هستند و از مسئولان این کشور خواستند تا زمین‌هایی را در هر استان برای این منظور اختصاص دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ان اچ کی، تعداد کمی از قبرستان‌ها در ژاپن دفن اموات را پذیرفته‌اند و مسلمانان در یافتن محل دفن به ویژه در غرب ژاپن با مشکل مواجه هستند.

محمد طاهر عباس خان، رئیس یک گروه مسلمان در غرب ژاپن از وزارت بهداشت و رفاه این کشور خواسته است که محلی را برای دفن اموات مسلمانان اختصاص دهد.

این گروه مسلمان سه سال پیش یک قطعه زمین را در یکی از شهرهای همجوار شهر بپو (Beppu) در استان اوئیتا خریداری کرد. پس از گفتگو با مقامات شهر هنوز این محل برای دفن اموات تأیید نشده است.

این گروه می‌خواهد حداقل یک قبرستان عمومی برای هر استان که در آن بتوان نوع تدفین را بر اساس اعتقادات دینی انتخاب کرد اختصاص یابد و یا بخشی برای دفن مسلمانان در گورستان‌های عمومی موجود تأمین شود.

روز پنجشنبه، محمد طاهر عباس خان، از وزارت بهداشت و رفاه بازدید كردند و درخواستی را به كاماتا میتسواكی، مدیر كل دفتر ایمنی دارو و بهداشت محیط تحویل دادند. این دفتر مسئولیت قبرستانها را در اختیار دارد.

با افزایش تعداد مهاجران مسلمان از جمله کارگران خارجی از کشورهای اسلامی در ژاپن، کفن و دفن اموات تبدیل به معضلی جدی برای مسلمانان این کشور شده است. این در حالی است که تنها ۷ قبرستان اسلامی برای  مسلمانان در این کشور وجود دارد.

کارشناسان تخمین می‌زنند که تا پایان سال 2019 حدود 230 هزار مسلمان در ژاپن زندگی می‌کردند که این میزان، دو برابر جمعیت مسلمانان در ده سال قبل از آن است.

انتهای پیام
captcha