جشنواره «شاهچراغ(ع)» عکاسان فارس را فراخواند
کد خبر: 3978103
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

جشنواره «شاهچراغ(ع)» عکاسان فارس را فراخواند

همزمان با ایام دهه کرامت، با رونمایی از پوستر جشنواره استانی عکس «شاهچراغ(ع)» فراخوان این جشنواره ویژه عکاسان استان فارس اعلام شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)، مراسم رونمایی از جشنواره استانی عکس «شاهچراغ(ع)» ویژه عکاسان استان فارس امروز، 27 خردادماه در شیراز برگزار شد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم عکاسان هنرمند، خبری و آزاد را برای شرکت در این جشنواره و پرداختن به هرگونه موضوعی که در راستای معرفی حضرت احمدبن موسی(ع) باشد، دعوت کرد.

وی با یادآوری اینکه جشنواره مورد نظر توسط انجمن سینمای جوانان استان فارس و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود، به شرایط فراخوان اشاره کرد و گفت: شرکت جشنواره یاد شده برای همگان آزاد و رایگان است و محدودیت سنی ندارد و محدوده جغرافیایی شرکت کنندگان استان فارس است و هر عکاس می‌تواند با حداکثر پنج قطعه عکس شرکت کند.

سهرابی بیان کرد: عکس‌ها باید با فرمت jpeg در اندازه‌، ضلع کوچک حداقل 2450 پیکسل و حداکثر حجم فایل 10 مگابایت باشد  و ارسال عکس‌های گرفته شده با موبایل بلامانع است و همچنین، رزولوشن عکس‌های موبایلی باید حداقل 8 مگاپیکسل باشد که ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند و دبیرخانه‌ جشنواره از پذیرش عکس‌های فتومونتاژ، کولاژ، پانوراما و HDR معذور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: عکس‌های ارسالی نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ی تصویری باشند و از نظر برگزارکننده، ارسال‌کننده‌ عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال‌کننده‌ اثر خواهد بود و ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکننده است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 28 تیرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس shahecheragh.festival@gmail.com ارسال کنند. ضمن اینکه شماره تماس ۳۲۳۴۸۶۹۶ انجمن سینمای جوانان استان فارس آماده پاسخگویی به سئوالات علاقه‌مندان است.

سهرابی یادآور شد:  جوایز جشنواره شامل نیز نفر اول مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال، نفر دوم مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال، نفر سوم مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس نیز در این مراسم گفت: جشن‌های مردمی با محوریت حرم مطهر احمدبن موسی(ع)، سخنرانی، روشنگر‌ی‌ها در حوزه انتخابات، معرفت‌افزایی اهل‌بیت(ع)، نمایشگاه آئینی، مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ(ع) از جمله برنامه‌هایی است که در دهه کرامت با رویکرد حضرت شاهچراغ(ع) در نظر گرفته شده است.

وی برپایی مسابقه‌های هنری در رشته خوشنویسی، تجسمی، شب‌شعر، تلاوت قرآن مجید هدیه به روح حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت رضا(ع) و نیز در آغاز فعالیت پر کردن اوقات فراغت ۱۰۰ هزار دانش‌آموزان مسجدی با هدف ایجاد روحیه امید، نشاط و شادابی در سطح جامعه در ابتدای تیرماه مصادف با میلاد امام رضا(ع) را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

به گفته امیدی، زیارت حضرت شاهچراغ(ع)، جشن‌های خانگی ویژه روز دختر و گرامیداشت حضرت معصومه(س) و نیز امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) با رعایت پروتکل بهداشتی و تشکیل نشست‌های قرآنی در مساجد از دیگر برنامه‌های در دست اجرا به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در استان فارس است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با بیان اینکه جشنواره «رادیویی چلچراغ» از سوی صدا و سیمای مرکز فارس از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است که تاکنون هزار و ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شده است، گفت: خطبه‌خوانی، گلباران ضریح مطهر احمدبن موسی(ع)، برگزاری نمایشگاه در این برنامه گنجانده شده و همچنین جشنواره سرود ملی امین ولایت با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

انتهای پیام
captcha