تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به مشاغل زيان ديده از کرونا در فارس
کد خبر: 3978043
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به مشاغل زيان ديده از کرونا در فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به مشاغل زيان ديده از کرونا در این استان با توجه به ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس امروز، 26 خردادماه گفت: بر اساس ابلاغ قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در تاریخ  17 خرداد 1400  و مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ هشتم خردادماه 1400 مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات و سایر حمایت‌های بانکی بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از کرونا تمدید شده است.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا و متقاضی اخذ این تسهیلات تا پایان شهریور ماه 1400 تمدید شده است، گفت: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری فارس نسبت به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ماه 1400 موظف‌ شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا در بخش‌های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی تا پایان شهریورماه 1400 مطابق همان دستورالعمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید  شده است.

مختاری بیان کرد: برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا به جز تسهیلات قرض‌الحسنه بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آن‌ها در چهار ماهه اول سال 1400 بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به آنکه بدهی آن‌ها به شبکه بانکی تا تاریخ اول بهمن 99 در طبقه جاری قرار داشته باشد، به انتهای دوره تقسیط منتقل می‌شود تا طی چهار قسط پس از آخرین قسط بازپرداخت شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نسبت به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان 1400 ملزم شده‌اند، افزود: بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذ شده توسط مشاغل و بنگاههای بخش گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا تسهیلات جدید تا پایان شهریور سال 1400 امهال می‌شود.

مختاری در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در  سطح استان فارس افزود:  بر اساس تبصره ذیل ماده 11 مصوبه جلسه 16 ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تصمیمات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در تاریخ دوم اردیبهشت 99 و اصلاحات بعدی بیش از هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا در فارس از طریق 19 بانک و موسسه عامل ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: از ابتدای شروع طرح تا نیمه اسفند سال گذشته به تعداد 30 هزار و 311 نفر از صاحبان کسب و کار آسیب دیده از کرونا با اشتغال 50 هزار 286 نفر به مبلغ 507 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در پایان اظهار کرد: این استان در شاخص میزان پرداخت در جایگاه چهارم کشور و در شاخص تعداد ثبت نامی جایگاه دوم کشور را دارا است.

انتهای پیام
captcha