اعلام آمار تجمعی شمار جان‌باختگان کرونا در فارس
کد خبر: 3978039
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

اعلام آمار تجمعی شمار جان‌باختگان کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آمار تجمعی شمار قربانیان کرونا در استان فارس به تفکیک شهرستان، از جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 26 خردادماه در استودیو سلامت فارس با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و 722 نفر برشمرد.

وی آمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری در شهرهای فارس به تفکیک از ابتدای شیوع تاکنون برشمرد و افزود: دو هزار و 181 مورد مربوط به شیراز؛ 322 مورد مرودشت؛ 261 مورد کازرون؛ 122 مورد داراب؛ 115 مورد آباده؛ 102 مورد ممسنی؛ 73 مورد اقلید؛ 69 مورد استهبان؛ نیریز و لامرد هر کدام 64 مورد؛ فیروزآباد و کوار هرکدام 60 مورد؛ 50 مورد سپیدان؛ 41 مورد قیروکارزین؛ 39 مورد خرامه؛ کوهچنار و خرمبید هر کدام با 37 مورد؛ 38 مورد زرقان؛ 35 مورد رستم؛ 31 مورد ارسنجان؛ 30 مورد بوانات؛ زرین دشت و سروستان هر کدام با 29 مورد؛ 27 مورد بیضا؛ 25 مورد پاسارگاد؛ 24 مورد مهر؛ 10 مورد فراشبند؛ 8 مورد بختگان و 2 مورد سرچهان بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: مابقی آمار جانباختگان ناشی از کرونا در استان فارس نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان هستند.

همتی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، 939 هزار و 464 مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 269 هزار و 117 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، 108 هزار و 781 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد شانزده هزار و 657 بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 285 هزار و 774 نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و 30 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 136 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی 260 هزار و 881 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی با دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات گفت: با توجه به در پیش داشتن انتخابات و لزوم مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات روز جمعه، بیست و هشتم خرداد، تمهیدات گسترده‌ای از طرف وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری در پای صندوق‌های رأی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حضور یابند.

انتهای پیام
captcha