پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات رعایت شود
کد خبر: 3978036
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات رعایت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات، از مردم خواست تا در کنار این مشارکت آگاهانه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت خود و اطرافیان را مدنظر داشته باشند.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 26 خردادماه در سیصد و چهل و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه ضمن دعوت از مردم فارس برای حضور در انتخابات، بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات، از مردم خواست تا در کنار این مشارکت آگاهانه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت خود و اطرافیان را مدنظر داشته باشند.

لطفی با اعلام آمادگی تیم بازرسان بهداشت دانشگاه برای همکاری با حوزه‌های برگزاری انتخابات 1400، ابراز امیدواری کرد با مشارکت عمومی، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه، بیست و هشتم خرداد با رعایت کامل اصول بهداشتی و به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از جوانان خواست تا با پرهیز از ساده انگاری و توجه به خطر بالای انتقال بیماری، سلامت خود و خانواده را به خطر نیندازند و افزود: با توجه به طولانی شدن دوران همه‌گیری کووید19 در کشور، نه تنها نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران و ضدعفونی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها دچار فراموشی شود، بلکه باید با توجه به شیوع گونه‌های مختلف کروناویروس، پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

وی ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

لطفی همچنین برنامه‌ریزی برای انجام واکسیناسیون کووید19 برای گروه‌های هدف استان که قرار است از سوی وزارت بهداشت توزیع شود، مورد تاکید قرار داد و شیوه‌نامه‌های جدید وزارت بهداشت در این زمینه را ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha