اتهام تازه عامل قتل خانواده مسلمان در کانادا
کد خبر: 3977566
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

اتهام تازه عامل قتل خانواده مسلمان در کانادا

عامل قتل یک خانواده مسلمان در ایالت اونتاریوی کانادا علاوه بر اتهام قتل درجه اول و تلاش برای قتل، به اقدام تروریستی متهم شد.

اتهام تازه عامل قتل یک خانواده مسلمان در کانادا

به گزارش ایکنا به نقل از بی دی نیوز 24، دادستان روز دوشنبه گفت یک مرد کانادایی که متهم شده است با کامیون خود پنج نفر از اعضای یک خانواده مسلمان را عمداً زیر گرفت و چهار نفر از آنها را به قتل رساند، اکنون علاوه بر اتهامات قتل درجه اول و تلاش برای قتل، با اتهام تروریسم نیز روبه‌رو است.

ناتانیل ولتمن 20 ساله، اندکی پس از حمله یکشنبه گذشته در شهر لندن در ایالت اونتاریو، در یک پارکینگ که فاصله کمی از قدیمی‌ترین مسجد شهر دارد، دستگیر شد. پلیس گفت که او در زمان دستگیری جلیقه ضدگلوله و کلاه ایمنی داشت.

 جزئیات جلسه دادرسی که روز گذشته برگزار شد و ولتمن از طریق زوم از زندان در آن حاضر بود، به دلیل ممنوعیت انتشار، مشخص نیست. با این حال، بر اساس بیانیه پلیس، دادستان‌های استانی و فدرال موافقت خود را برای آغاز بررسی اتهام تروریسم علیه وی اعلام كردند. به گفته آنها قتل سلمان افضل، همسر و دختر آن‌ها و مادر افضل و اقدام به قتل پسر این زوج در لندن اقدام تروریستی است. روزنامه فری پرس لندن به نقل از یکی از دوستان خانوادگی قربانیان گزارش داد که پسر 9 ساله این خانواده که تنها بازمانده حمله است، از بیمارستان مرخص شد.

 کریستیا فری لند، معاون نخست‌وزیر کانادا نسبت به اتهامات جدید واکنش نشان داد و گفت: برای ما بسیار مهم است که از آن به عنوان یک اقدام تروریستی یاد کنیم. برای ما مهم است که تهدید وحشتناکی را که طرفداران برتری سفیدپوستان برای کانادا و کانادایی‌ها ایجاد می‌کنند، شناسایی کنیم.

پنج نفر از اعضای خانواده افضل هنگام پیاده‌روی عصرگاهی در نزدیکی خانه خود هدف حمله فرد مهاجم قرار گرفتند. این بدترین حمله علیه مسلمانان کانادا از زمان کشته شدن شش نفر از اعضای یک مسجد در شهر کبک در سال 2017 است.

تا کنون، جزئیات کمی درباره علت اینکه چرا پلیس می‌گوید این حمله جنایتی از پیش برنامه‌ریزی شده و با انگیزه نفرت بوده، در دست است. قرار است ولتمن در تاریخ 21 ژوئن (31 خرداد) مجدداً در دادگاه حضور پیدا کند.

انتهای پیام
captcha