جلب اعتماد مردم با امانت‌داری در انتخابات
کد خبر: 3977031
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶

جلب اعتماد مردم با امانت‌داری در انتخابات

فرماندار ویژه لارستان با تأكید بر رعایت امانت‌داری و بی‌طرفی در انتخابات توسط اعضای ستاد انتخابات، بخشداران و مسئولان این شهرستان گفت: اگر انتخابات را خوب برگزار کرده و اعتماد مردم را با صداقت، شفافیت و سلامت به دولت جلب كنیم و برای مردم امانت‌دار خوبی باشیم، مطمئنا مردم به نظام و انقلاب امیدوارتر شوند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 22 خردادماه در نشست با بخشداران و اعضا ستاد انتخابات شهرستان با تأکید بر برگزاری انتخاباتی پرشور و منظم در این شهرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه بخشداران اقدامات لازم را برای تحقق این رویداد مهم آماده کنند.

وی با بیان اینکه ملاک ما در اجرای انتخابات، مر قانون است، افزود: مسئولان در برگزاری انتخابات دو وظیفه ذاتی تأمین امنیت و سلامت انتخابات را برعهده دارند که در بستر قانون و در نهایت قانونمداری به انجام می‌رسانیم.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه برای برگزاری یک انتخابات پرشور تلاش خواهیم کرد، گفت: برگزاری انتخابات سالم، باشکوه و تجمع‌های حداقلی و مشارکت حداکثری، هدف مشترک ماست و همه تلاش می‌کنیم در مدار قانون و قانون‌مداری انتخاباتی در تراز بالا در منطقه برگزار شود.

حسنی گفت: همه باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و گروه‌های اجتماعی با اطلاع‌رسانی دقیق و امید آفرینی در جامعه، زمینه و بستر انتخاباتی پر شور و آگاهانه را در جامعه فراهم آوریم.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به وظایف پیش‌بینی شده برای بخشداران و مسئولان در قانون اظهار کرد: در میان تمامی وظایف محوله، تأمین و تقویت امنیت انتخابات در اولویت است و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند از مهم‌ترین وظایف مسئولان و بخشداران به شمار می‌آید که باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حسنی با اشاره به اینکه بخشداران برابر دستورالعمل‌های ستاد انتخابات حرکت کنند، افزود: از بخشداران انتظار می‌رود در ایام منتهی به انتخابات ضمن حضور مستمر در مناطق تحت مدیریت خود، اِشرافیت جامع و کاملی به شرح وظایفشان داشته باشند و زمینه لازم برای برگزاری انتخابات سالم در فضای رقابتی با امنیت کامل و با مشارکت گسترده عموم مردم را فراهم کنند.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه قانون در انتخابات فصل‌الخطاب است، تصریح کرد: با تعامل و هماهنگی و در فضای همدلی، با تمامی نامزدها رفتار بی‌طرفانه‌ای خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان لارستان به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تأمین امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: در انتخاب مکان شعب انتخابات، تمامی مسائل امنیتی، حفاظتی و وجود زیرساخت‌های لازم مورد توجه است و از بروز هرگونه چالش و امنیتی شدن پدیده‌ها و رویدادهای اجتماعی به ویژه در قبل، روز و بعد از انتخابات در شهرستان جلوگیری می‌شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان لارستان با بیان اینکه کوچکترین سهل‌انگاری در انتخابات ممکن است خدایی نکرده ناامنی به وجود آورد، گفت: پیشگیری از تخلفات احتمالی در سایه همکاری و تعامل نزدیک هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی محقق می‌شود.

 فرماندار ویژه لارستان با تأكید بر رعایت امانت‌داری و بی‌طرفی در انتخابات توسط اعضای ستاد انتخابات،  بخشداران و مسئولان این شهرستان گفت: اگر انتخابات را خوب برگزار کرده و اعتماد مردم را با صداقت، شفافیت و سلامت به دولت جلب كنیم و برای مردم امانت‌دار خوبی باشیم، مطمئنا مردم به نظام و انقلاب امیدوارتر شوند.

حسنی ادامه داد: اعضای ستاد انتخابات شهرستان و بخشداران باید به موارد قانونی برگزاری انتخابات مسلط باشند و آنچه عمل می‌کنند در چارچوب قانون باشد.

وی اضافه کرد: باید جهت‌گیری‌های خود را منطبق بر قانون کنیم، چرا که اگر اطلاعات خود را در خصوص قانون و آیین‌نامه‌های انتخابات بالا ببریم و در کل به قانون مسلط شدیم و به فلسفه و کار انتخابات آگاهی کامل داشته باشیم در کارها موفق خواهیم شد و این مهم بهترین موضوع در راستای انجام وظیفه است.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه بخشداران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام تلاش کنند، گفت: تا آخرین روز کاری خود، برای خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم از هیچ کوششی دریغ نورزید.

حسنی در پایان گفت: ارتقاي سطح دانش مجريان انتخابات از طريق آموزش در دستور كار ستاد انتخابات قرار دارد و از تمام ظرفيت‌ها و امكانات براي تحقق اين امر استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha