تظاهرات پیروان ادیان در محکومیت حادثه تروریستی علیه مسلمانان کانادا
کد خبر: 3976938
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

تظاهرات پیروان ادیان در محکومیت حادثه تروریستی علیه مسلمانان کانادا

هزاران نفر از پیروان ادیان مختلف شهر لندن در کانادا، در تظاهراتی ضمن اعلام همبستگی با مسلمانان، خواستار مقابله با اسلام‌هراسی در این کشور شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی سی، چند هزار نفر جمعه شب در لندن، انتاریو ، در یک راهپیمایی چند جانبه در حمایت و همبستگی در واکنش به حمله 6 ژوئن که منجر به کشته شدن چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان شد، راهپیمایی کردند.

مردم شهر در نزدیکی محل حمله جمع شده و با هم در مسیری هفت کیلومتری از این محل  به سمت مسجد مسلمانان لندن شروع به راهپیمایی کردند. آنها همچنین همزمان با ساعت وقوع حمله، یک دقیقه سکوت کردند. 

این حمله باعث واکنش در سراسر کانادا، به ویژه در مورد مسئله اسلام‌هراسی شده است. در حالی که گروه‌های مختلف حمایت خود را از جامعه مسلمانان لندن كه تعداد آنها حدود 30 هزار نفر است اعلام کرده‌اند اما بسیاری از مسلمانان می‌گویند كه اقدامات كافی برای رفع خشونت علیه مسلمانان انجام نشده است.

راهپیمایی‌های مشابهی در سراسر ایالت انتاریو در تورنتو، اتاوا و سایر مناطق برگزار می‌شود. شب جمعه راهپیمایی دیگری در شهر کبک برگزار شد.

یاسمین خان، یکی از دوستان خانواده افضل گفت که راهپیمایی پیروان ادیان نمایش مهمی از حمایت از جامعه مسلمان است. وی افزود: این حمایت به این معنی است که ما یک قدم به تغییر نزدیک شده‌ایم. 

تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی با پیام‌هایی همچون نفرت اینجا جایی ندارد و «عشق بیش از نفرت است» به همراه داشتند.

از سوی دیگر هزاران خیّر از سراسر جهان بیش از 2 میلیون دلار کانادا برای زاید افضل، کودک 9  ساله این خانواده مسلمان که در این حادثه زخمی شده است؛ کمک جمع‌آوری کرده‌اند. 

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان امروز گفت که درباره این حادثه با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا صحبت کرده است. به گفته وی وب‌سایت‌هایی که نفرت‌پراکنی می‌کنند در ترویج خشونت علیه مسلمانان نقش دارند و باید جلوی فعالیت آنها گرفته شود. 

یک راننده مرد هوادار گروه‌های راست افراطی یکشنبه گذشته با وانت به خانواده‌ای مسلمان در شهر لندن در استان انتاریو حمله کرد و چهار تن از اعضای این خانواده را به قتل رساند. پلیس و مقامات تأیید کردند این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده و انگیزه آن نفرت ضد اسلامی بوده است.

این اقدام تروریستی بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در توئیتی خواستار مبارزه یکپارچه علیه اسلام‌هراسی شد. 

انتهای پیام
captcha